Dice & Sorcery

A gondolkodó geekek blogja

Itt a legmenőbb Battlestar Galactica játék, amit valaha láttál!
Egy magyar gémer felturbózta az amúgy is impozáns társasjátékot.

bgs11.jpg

A megszállottság olykor megismételhetetlen csodák véghezvitelére teszi képessé az embert, alább a példa, bámuljátok!

Turbózzuk fel a társasunkat - Level 99

Nem szokatlan a gémer társadalomban, hogy valaki kissé fel akarja turbózni a kedvenc társasát. Egyedi tokenek, saját tároló, lézervágott jelzők és jelölők, vagy valódinak ható nyersanyagok (széndarabok, vagy épp fémpénz) a gyárilag adott papír helyett. Ezek mind olyan példák, amitől sokkal hangulatosabb, látványosabb és egyedibb lesz a játék. A legfanatikusabb teljesen átalakítják a játékteret, (vagyis saját épületeket, festett bábukat, vagy akár egyedi figurákat is barkácsolnak), ám ekkor már alaphangon több hónapnyi munkáról beszélünk. Ám, ma rá kellett jönnünk, hogy ezt is lehet tetézni, bőven.

bgs1.jpg

Ultimate BSG

Kovács Máté annyira szerelmese a Battlestar Galactica társasjátéknak, hogy a teljes játékot megcsinálta saját, 3D-s űrhajókkal, és persze a hozzá való repülő talpakkal. A két fő hajó, a címben szereplő Battlestar Galactica és a Pegasus kifejezetten nagyok és részletesek, de az apró vadászok, az ellenséges báziscsillagok, sőt még a személyszállító hajók is szépen, igényesen vannak elkészítve, és természetesen ki is vannak festve – így egyetlen űresemény sem marad ki a vizuális orgiából. Máté különböző modelleket vett és festett ki nagy igényességgel, egy részét pedig ő maga készítette, nagyrészt 3D nyomtató segítségével.

De a fejlesztés nem merül ki a hajókban, Máté kínosan ügyelt a részletekre is: az elnök és az admirális külön kitűzőt kapott, amit büszkén viselhet a játék folyamán. Igaz, így kissé óvatosabban kell hadonászni játék közben, és a szállítás is nehézkesebb, ám az élmény kárpótol mindenért. Mivel kíváncsiak voltunk, mégis mi vesz rá valakit egy ekkora léptékű projektre, készítettünk egy villáminterjút e csoda alkotójával.

bgs2.jpg

Villáminterjúnk Kovács Mátéval

Miért kezdtél bele a projektbe?

Nos, a sorozat nagy hatással volt rám. Annak idején, mikor néztem - talán 2007-2008 környékén - elég gyorsan kipörgettem az epizódokat, aztán a kiegészítő filmeket. Imádtam a karaktereket, a sajátos atmoszférát. Mindeközben rendszeres volt, hogy nyaraláskor a barátokkal társasozunk. Általában ilyen unalmas kommersz hülyeségeket toltunk mint a Rizikó meg a Catan. Végül elkezdtem jobb, érdekesebb játékokat vásárolni, így jutottam el a Galacticához is. Lenyűgözött a játék összetettsége, és könnyedsége. Aztán az évek során jöttek szépen hozzá a kiegészítők, amelyek mind hozzátesznek élményhez.

Rögtön tudtad, hogy ekkora munkát vállalsz?

Maga a projekt kicsiben indult. Először kitaláltam, hogy kifestem a vadászgépeket a játékhoz, hogy ne a lapos kis szürke műanyagokkal játszunk. Aztán a Board Game Geek-en láttam rá példát, hogy volt aki repülő talpra helyezte fel a gépeket, és rájöttem, mennyivel jobban néz ki a vadászgép, ha úgymond "lebeg". Aztán találkoztam több Galactica megoldással is különböző BGG galériákban. Volt, aki papírmakettet épített, és azt fektette a táblára. Volt aki ugyanezt a Revell/Mobeius makettet rakta a táblára ami nekem is van, számtalan kreatív megoldás létezett. Elhatároztam, hogy ötvözöm ezeket az ötleteket, sőt még jobbat fogok csinálni! Egy olyan 3D-s környezetet, ami nemcsak nagyon jól néz ki, de a társasjátszás tekintetéből teljes mértékben funkcionális. Ugyanakkor nem nyomja el, vagy takarja el a táblát, mert maga a játék is szép.

bgs6.jpg

Mennyi idődbe, energiádba is pénzedbe került mindez?

Időben 2013 környékén jutott először eszembe, hogy feltuningolom a játékot. Eredetileg a tárolást kezdtem el tervezni, de nem fotóztam be a tárolási szisztémámat, nem olyan izgalmas, alkatrész rendszerező műanyag doboz meg kis papír dobozok. Az egész körülbelül 3 évig tartott, persze nem egyfolytában, gigászi hónapos szünetekkel. Nagyon sok idő volt az utána járás, próbáltam mindent olcsón beszerezni, nem mindent lehetséges a boltban levenni a polcról - én például 3D nyomtatást is igénybe vettem. Az egész költsége valahol 100 ezer forint körül lehet - ha a beleölt munkaórákat nem számítjuk.

Tervezel még valamit ehhez, vagy ez a szett így komplett, teljes?

A játék lehet, hogy kap még a jövőben valami extrát, de most megpihentem. Amire gondoltam, hogy ami jól jöhet még, azok a sérülés jelölők. Kis lángoló-füstölgő elemek, amiket fel lehet rakni a hajó tetejére, mutatván hogy komoly sérülést szenvedett. Továbbá a tárolást még finomítom, mert a hajók biztonságosabb szállítási megoldást igényelnek, de egyenlőre még nem vittem ki a lakásomból, a polcomat díszíti ez a szépség. Elég jól mutat.

Egy kis válogatás az alkotásról:

További képekért látogassatok el a készítő BGG-oldalára!

A bejegyzés trackback címe:

https://diceandsorcery.blog.hu/api/trackback/id/tr211656746

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Facebook oldaldoboz

Utolsó kommentek

süti beállítások módosítása