Hosszú évek munkája
Luke Crane, a Burning Wheel szerepjáték atyja gondolt egyet, és kitalált egy állati jó kis sztorit a viking korban, amiben dráma, intrika, feszültség, titkok és harciasság egyaránt szerepel – ezt elnevezte Inheritance-nek. Több évig csiszolgatta, számtalanszor lejátszotta és lejátszatta, és annyira sok pozitív visszajelzés érkezett, hogy úgy gondolta, ideje ezt a nagyközönség elé tárni. Jobb esetben így születnek a hivatalos kalandmodulok a legtöbb szerepjátékhoz (rosszabb esetben jó pénzért egy-két ember alaposan kidolgoz egyet, amiből aztán pont az az apróság hiányzik, ami kiemeli a „jó mesék” sokaságából). Ám Luke úgy gondolta, hogy a meséjéhez egyik rendszer sem kínál teljesen kielégítő megoldást (kezdetben a Burning Wheelt használta), így alkotott hozzá egy saját, nem túl bonyolult, ám mégis hangulatos rendszert. Világot nem kellett hozzá alkotni, hiszen teljes egészében a régi idők északi kultúrájában (dán, svéd, norvég) játszódik, és az alkotók ebből a korból merítették a saját készítésű grafikáik ihletét is.
Maga a játék azonban nem követi sem a papír alapú szerepjátékok, sem Live-ok, sem a LARP-ok (Live Action Role Play) szabályait, hanem sajátosan ötvözi őket. Nem kell hozzá beöltözni, nem kell hozzá sem ceruza, sem íróeszköz, azonban kell hozzá egy nyolclapos, korabeli rúnákra épülő kártyapakli, és a cselekedetek nagy részét élőben el kell játszani - a mesélő lényegében a jelenetek átvezetésében és felvezetésében játszik szerepet. A sztori (ami egy örökösödési folyamatról, és két család konfliktusáról szól) a rengeteg végkifejlet és mellékszál miatt szerepenként egyszer újrajátszható, és elviekben kellően addiktív ahhoz, hogy a játékosok sokszor meg is akarják ezt tenni.
Kickstarter: A gyerek megszületik
Az alkotók (Luke és Jordan Worley) ügy döntöttek, hogy elengedik a gyerekük kezét, és kipróbálják, hogy mennyire életképes a legnagyobb közösségi finanszírozási honlapon, a Kickstarteren. Az eredmény sokak számára meglepő volt: még 11 nap van a kampányból, és máris több mint 40 ezer dollár gyűlt össze a gyermek „felnevelésére”, noha a kezdő cél egy híján 10.000 dollár volt. A nyomtatható verzió 25 dollárba kerül, 65 dollárba a postázott, minőségileg kinyomtatott opció, amiben benne van a végakarat, a mese, a „karakterlapok”, a kártyák, és minden egyéb kellék, ami a játékhoz kellett. 90 dollárért kapunk hozzákülönböző rúnázott batyukat és egy nagyobb táskát is. 600 dollárért pedig a Wyrmwood által gyártott, limitált kiadású, különösen szép fagyártmányt kapunk mindenből, ami lehetséges. A szállítást augusztus-szeptemberre ígérik csak, még a print&play verzióból is.
Bajos pontok
A kérdés, hogy mennyire ér meg egyetlen remek történet 65 dollárt, és hogy lesz-e olyan alkalom, amikor lejátszhatjuk azt. Ugyanis a történet csak és kizárólag 10 emberrel működik (9 játékos, 1 mesélő), ráadásul nem tart tovább 3 óránál, amit a hardcore játékosok kedvét alapvetően elveheti még a kipróbálásától is. A szervezők szerint az Inheritance-et sokszor bevetették fesztiválokon is, ahol remekül bevált, és a hozzászólások szerint a LARP világába való bevezetőnek keresve se találni jobbat - ám a kétségeink attól még megmaradnak. Ráadásul annyi remek játék és ötlet kering a világhálón… Ám valahol épp ezért elgondoltató, hogy ebből egyért hajlandóak voltak a világháló lakói eddig több mint 40 ezer dollárt összekalapozni - így talán nekünk is megérhet egy próbát. Arról nem is beszélve, hogy Crane a Burning Wheellel már bizonyított.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.