Dice & Sorcery

A gondolkodó geekek blogja

Az idő hullámai | társasjáték-kritika
18 lap is elég egy briliáns játékhoz.

image

Amikor szóba kerülnek a modern társasjátékok, szívesen dobálózunk olyan címekkel, mint a Trónok harca, az Evolúció vagy éppen az X-Wing figurás játék, de aki egy kicsit is jobban elmélyedt ebben hobbiban, az tudja, hogy nemcsak a “nagydobozos” szörnyek között érdemes keresgélni, ha valami igazán élvezetes játékot szeretne magának a gamer.

Én személy szerint nagyon csípem a mikrojátékokat. Nincs ellenemre egy 4-5 órás játékeste sem, de manapság sokkal őszintébb a mosolyom, amikor olyan asztali játékokkal játszom, amelyek tanulási íve és konkrét játékmenete sokkal rövidebb, mint mondjuk egy Trónok harca partié, ugyanakkor kellően élvezetesek és okosak ahhoz, hogy többször is leüljek velük játszani, vagy hogy olyan létformáknak is megmutassam, akiknek a társasjátékos műveltsége kimerül a Monopoly-Rizikó-Scrabble szentháromságban.

Éppen ezért nagy reményekkel vártam a Portal Games Az idő hullámai című mikrojátékát, amely első pillantásra pontosan olyan erényekkel kecsegtet, amelyeket mostanában nagyra értékelek a társasjátékoknál.

image

Az Idő nem kegyelmez senkinek

Az idő hullámai egy kétszemélyes kártyajáték, amelyben a játékosoknak az a feladatuk, hogy lapjaik segítségével olyan birodalmakat építsenek, amelyek kiállják az idő próbáját. Összesen három forduló áll rendelkezésünkre, hogy maradandóbb birodalmat építsünk, mint ellenfelünk. Ennek megállapítása a begyűjtött győzelmi pontok segítségével történik és értelemszerűen az győz, akinek több van belőle.

A játékban csupán 18 lap szerepel, amelyeket szimbólumaik szerint feloszthatunk 3 palotára (arany koronával jelöljük) 3 könyvtárra (kék tekercs), 3 kertre (zöld levél), 3 templomra (lila kéz) és 3 várra (piros bástya). Ezeken kívül további 3 lap van még a játékban, amelyeknek nincsenek szimbólumaik, de természetesen hatással vannak a játékmenetre.

Győzelmi pontokat akkor kapunk, ha a kijátszott lapokon szereplő pontszerzési feltételeknek megfelelünk, amelyek többnyire bizonyos szimbólum-kombinációkban merülnek ki, de szóba kerülhetnek egyéb körülmények is.

image

Teljes joggal kérdezhetnéd, hogy ebben most mégis mi a varázslat. Nos, Az idő hullámai nem egy bonyolult játék, de a készítők nagyon okosan csavartak egyet a potméteren:

Minden fordulóban 5 lappal kezdünk, amelyek közül egyet lappal lefelé kijátszunk, majd felfedjük ellenfelünkkel egy időben. Miután ez megtörtént, kicseréljük paklinkat ellenfelünk paklijával, választunk egy újabb lapot, újra cserélünk és ezt egészen addig csináljuk, amíg el nem fogynak a lapok, ami egyben a forduló végét is jelenti, amit egy jó kis pontozással koronázunk meg. Jöjjön egy konkrét példa!

image

(Bocsi a fényért!)

Ezeket a lapokat játszottuk ki az első forduló végén. A legfelső lap esetében 7 pont jár nekünk, ha több templomunk (lila kezes szimbólummal ellátott lapunk) van, mint az ellenfelünknek. Tegyük fel, hogy ez a helyzet. A következő lapért nem kapunk pontot, ugyanis bár van egy kék tekercsünk, zöld levelünk viszont nincs. Marad a 7 pont. A következő lapunkért 6 pontot kapunk, mert két lila kezes lapunk van. Máris 13-ra emelkedett a pontjaink száma! Újabb 3 pont jár a következő lapért, ugyanis van egy kék tekerünk is. Az utolsó lapért viszont nem jár pont, ugyanis nincs zöld leveles lapunk. Összesen tehát 16 pontot gyűjtöttünk az első fordulóban.

A második forduló előtt fel kell vennünk a kijátszott lapokat, majd ki kell választanunk közülük kettőt: az egyik múltunk egy ereklyéje lesz, ami a további fordulókban fixen része lesz a kijátszott lapjainknak, míg a másikat száműzzük az adott partiból, tehát érdemes jól átgondolni a döntésünket. Miután kiválasztották a játékosok a lapokat, mindketten kapnak 2-2 lapot a húzópakliból és az első fordulóban megismert módon folytatják a játékot. A harmadik forduló előtt pontosan úgy kell eljárni, mint a második előtt, tehát lesz egy újabb ereklyénk a múltból, illetve egy újabb lapnak mondhatunk búcsút.

image

A lapok illusztrációi egyébként elképesztően szépek. Bár játék közben nincs nagyon lehetőségünk gyönyörködni bennük - én legalábbis inkább a szimbólumok kombinációin agyaltam  -, mégis öröm rájuk nézni. Esztétikai szempontból csupán annyi negatívumot tudok kiemelni, hogy sajnos néhány lap elnevezése szinte teljesen olvashatatlan.

Verdikt

Az idő hullámai egy nagyon okos játék. Bár első blikkre nem tűnik túl mély stratégiai élménynek, minél többet játszik vele az ember, annál jobban berántja. A paklicserélgetés mechanikájának köszönhetően baromira kell figyelni ellenfelünk lépéseire, és nekünk is jó ütemben kell kirakni a lapjainkat. Nagyon könnyen keresztbe tehetünk egymásnak, még könnyebben hibázhatunk, mégis nagyon élvezetes az egész. Egy parti olyan 20 perc körül lezavarható, tehát kifejezetten gyors játék, amely tökéletes eszköz lehet arra, hogy olyanokkal is megismertessük a hobbit, akik nem jártasak a modern társasok világában. Az pedig mindig öröm, amikor magyarul is hozzáférhető egy ilyen játék.

-Cae

A bejegyzés trackback címe:

https://diceandsorcery.blog.hu/api/trackback/id/tr228637700

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Facebook oldaldoboz

Utolsó kommentek

süti beállítások módosítása