Mindent vivő csoda
A Netflix egyre-másra vállal be olyan sorozatötleteket, amik bár első látásra mindenképpen érdekesnek tűnnek, de nem sokan vágnák rá, hogy ebből bizony kasszasiker lesz – aztán ez rendre mégis megtörténik. Női börtön-sztori, erős drámai, és némi leszbi vonallal? Pipa. Alkoholista, káromkodó „szuperhős”-nő, akinek semmilyen látványos képessége nincs? Pipa. Minden idők egyik legnagyobb drogbárójának emberi bemutatása? Pipa. 80-as évekbeli horrorsztori, DnD-ző kiskamaszokra fókuszálva? Szintén pipa. Ráadásul mindegyik olyan jól sikerült, hogy a maga nemében messze az élre tört, és rajongók milliós táborát ragasztotta magához.
A Stranger Things az American Horror Story nyomában azért lett életre hívva, hogy újjáélessze a 80-as évek horror hangulatát, ám a mai fiatalok számára is élvezhető formában – és ez mérföldekkel jobban sikerült neki, mint az elődjének. Mivel a film főhősei egyértelműen a kockák közé tartoznak, és ők maguk is szerepjátékoznak, ezért egyértelmű volt, hogy valaki – hivatalosan, vagy nem hivatalosan, de – ki fog hozzá adni egy szerepjátékot, vagy legalább pár modulnyi kiegészítőt. Bár a világ tökéletesen megjeleníthető mind a Cult, mind a Little Fears világában és rendszerben – sőt, akár a Word of Darkness egyik fő vonalára is rá lehet húzni -, de az azért mégsem ugyanaz. És itt jön a képbe a Dread.
A félelem +3-as jengája
A Dread egy digitális papírra vetett horror-szerepjáték rendszer, amelyhez nemrég készült egy Stranger Things által ihletett játékmodul. Az alapjáték egyik különlegessége, hogy az egyik legfőbb értéket - a félelem faktort - nem számok és kockák reprezentálják, hanem egy Jenga torony. Amennyiben valaki valami kockázatos cselekedetet hajt végre, vagy valami rémisztő történik vele, akkor a mesélő megkéri, hogy vegyen ki egy vagy több elemet a közös Jenga toronyból. Amennyiben a torony összeomlik, akkor a party moráljával is ugyanez történik, és az eddigieknél is szörnyűbb dolgok kezdenek el velük történni. Például elkezdenek szörnyű módon elhalálozni.
A játék másik érdekessége a karakteralkotás. Minden horror játékban fontos hangsúly helyeződik a karakter személyiségére, amik megalkotását nem egy helyen kérdésekkel segítik. Azonban ezek a legritkább esetben segítik elő belehelyezni a karaktert az adott mesébe – amiből igen komoly problémák szoktak adódni, ha a mesélő nincs a helyzet magaslatán, vagy ha a játékos nagyon bele akar erőszakolni egy oda nem illő koncepciót a kalandba. A Dread karakteralkotása abban különleges, hogy itt 13 kérdésre kell válaszolnunk, amelynek egy jelentős része az adott meséhez kapcsolódik. A válaszokból nemcsak a karakterek értékei derülnek ki, hanem az is, hogy miképp illeszkednek bele a történetbe, és még némi alaphangulatot is megadnak az előtörténet kitalálásához.
Csak tessék, csak tessék
A játék teljes verziója 12 dollárért letölthető innen – ehhez persze nem jár Jenga torony, de a készítők feltételezik, hogy a társaságban valakinek csak van, mivel egy szuper kúl kis cucc. Aki nem szeretne rögtön elmélyülni benne, azoknak a 4 oldalas free to play verzió ingyen is elérhető – de már a Stranger Things alapján készült kalandmodul is elérhető. Természetesen nem másolták le a történetet, sokkal inkább a hangulati elemeket, és némi világmechanikát emeltek át a máris legendássá vált sorozatból. A visszajelzések alapján igen jól sikerült.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.