Különösen szépen kidolgozott, mágnessel záródó, fából készült dobozról van szó, amelyben kockát, figurát, jelzőket, tollat, vagy bármi más apróságot tarthatunk. Kérdés, megéri-e?
“Állítsd össze magad!”
Először is minden tisztelet azon fafaragó műhely előtt, aki kockák igényeinek kielégítéséből próbál megélni – hiszen így mindig lesz honnan rendelni némi prémium minőségű, roppant menő cuccot. Ezúttal egy 8.5" x 2.25" x 2.0" méretű, neodímium mágnessel záródó fadobozkáról van szó, amiben minden apró hülyeséget lehet tárolni, amit egy szerepjátékos (vagy tabletop játékos) magával szokott hurcolászni. Ám a Dragon Sheath-en látszik, hogy megpróbált minél több felmerülő igényt kielégíteni: hiszen mi alakíthatjuk ki, hogy milyen tartó alapok kerüljenek bele: legyen hely figurának, tollnak, külön vagy ömlesztett kockatartóknak, jelzőknek – azt kapjuk, amit akarunk (összesen maximum 24 kocka tárolására alkalmas a dobozka). E mellé választhatunk 16 fajta fából, 7 különleges színátmenetből és több mint 55 fajta gyönyörű előlap designból - tehát kis túlzással ténylegesen egyedi tartót rakhatunk össze a kedvenc hobbink tartozékainak.
Erények és költségek
Annyi biztos hogy a munka profi, igényes és minőségi: a tartó le fogja nyűgözni ismerőseinket, nem megy egyhamar tönkre, és a mágnes olyan erős, hogy 24 tömör fémkockát is gond nélkül magában tart – tehát profi iparos munkáról van szó. A baj csak az, hogy az ára is ehhez igazodik: 35 dollárnál kezdődik az alap tartó, csakhogy ezen még nincs semmi extra. 65-75 dollártól lehet tényleg lenyűgözőt kapni, ennyiért viszont egy komplett egészestés társast is kapunk, nem beszélve a postaköltségről. Természetesen akinek minden RPG-s felszerelése belefér egy ilyenbe, és szereti megadni a módját, annak még így is megéri – ám a hazai játékosok többsége nem tartozik ebbe a csoportba. Jó hír, hogy a Kickstarter ideje alatt minden más termékükre (vannak köztük dobótornyok, kártyatartók, és két társas is) 20 százalék kedvezményt adnak, tehát érdemes összegyűjteni a rendeléseket és közösen leadni - így a postaköltségen is nagyot spórolhatunk.
Nem közösségi finanszírozás, marketing
A Kickstarter-kampány profin össze van rakva: ismert review-k, hatalmas választási lehetőség, igényes bemutató videó - látszik hogy a srácok nem először csinálják ezt. Azonban az igen alacsonyra belőtt funding goalon, és a termék relatíve magas árán az is látszik, hogy egyáltalán nem arra használják a Kickstartert, amire az való lenne, hanem marketingeszközként, és nem utolsó sorban értékesítési felületként. Hiszen az 1000 dollárt a saját oldalukról be tudták volna gyűjteni: 15 nem classic doboz értékesítése elég lett volna hozzá. Ez illeszkedik abba a trendbe amit több egyéb hasonló cég is művel - és amiért az amerikai törvényhozás a közösségi finanszírozás komolyabb megadóztatására készül.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.