Dice & Sorcery

A gondolkodó geekek blogja

Sosem láttam a Csillagok háborúját
Egyszerűen csak nem alakult úgy.

image

Van az a szituáció, amikor egy társaság beszélget valamiről és neked van egy nagyon durva hozzászólásod, amivel tudod, hogy döbbenetet fogsz okozni. Ilyenkor vagy magadban tartod a dolgot, vagy kilépsz a beszélgetésből, vagy – egy bizonyos ponton túl – nem tudod vagy nem akarod visszatartani azt a bizonyos döbbenetet okozó információt. Elmondod. Rövid lefagyás, majd jön a pánik.

Nekem tipikusan ilyen az, hogy nem láttam a Csillagok háborúját.

image

Amikor ezt elmondom, mindig felvisítanak az emberek, hogy “ÚÚRISTEEEEN!!!44!” “AZHOGYLEHEEEEEET??!?!?44?!?!4” vagy a passzív agresszívabb fajtája “Te nem is vagy ember.” esetleg “Addig nem állok veled szóba, amíg meg nem nézed.”

Egy ideig eléggé zavart ez a dolog, mert nem értettem az egészet. Miért kéne látnom pont ezt a filmet? Ha nekem tetszik egy film, akkor azt ajánlom a másiknak, nem pedig alázom érte vagy követelem, hogy nézze meg, főleg nem akarom inkább holtan látni a másikat.

Egy ideig rossz érzésem volt ezzel kapcsolatban. Mi lehet az, ami ilyen reakciókat vált ki az emberekből? Transzba eső, elborult tekintetű emberek üvöltöttek velem, hogy hogylehet és azonnal és nemisértemhogyeddig. A sokadik ilyen után rá kellett jönnöm, hogy a hiba talán nem a megbélyegzettben van, hanem a megbélyegzőben. Elfogadtam magamat így, sőt igazából elkezdtem élvezni. Ha volt a szokásos körökhöz érkezésem, bedobtam a nem-láttam-atombombát és élveztem a reakciókat. Mindig hajszál pontosan ugyanúgy és ugyanazt.

DE MIÉRT?!?!?!?!44!!

Nincs különösebb oka, egyszerűen csak nem alakult úgy. Bár a sci-fi sosem tartozott a kedvenceim közé, soha nem azért nem néztem meg egy filmet mert az éppen sci-fi. Nem zárkózom el a Star Warstól sem, rajta is van a pótlandó filmek listáján, de nem jutottam még el odáig.

image

Jó, talán egyszer láttam egy villanást valamelyikből, amikor az egyik valami új kezet kap miután levágták neki, és akkor ilyen tűkkel szurkálják az ujjait, hogy érez-e. Erre mondjuk emlékszem, beleégett a kb egyszámjegyű éves agyamba, hogy ez mennyire durva már. De ez nagyon régen volt.

Oké, be kell vallanom, hogy az egyik filmet láttam. Idézem az ilyenkor szokásos párbeszédet:

- NA JÓ, amúgy az egyiket láttam, de az annyira szar volt, hogy ott röhögtünk a moziban.
- Melyiket?
- Azt a shiteset. Amikor a végén felhörög a Darth Vader.
- Na jó, az mondjuk tényleg szar. De azt nem azért csinálták, ott a sztori a lényeg.
- Lehet, de attól még kurva szar, ott röhögtünk a Petrával, meg hetekig idézgettük a legbénább, legnyálasabb, leggusztustalanabb jeleneteket. Pölö amikor terhes és akkor ott ölelgeti, hogy “De hiszen te remegsz!” és annyira kurva ciki az egész, hogy 14 évesen ott sírtunk a moziban, hogy nem hisszük el, hogy ilyen van.
- Na jó, igen, az az egy tényleg szar, de a többi. A többi Star Wars az viszont tényleg jó!

Ez a párbeszéd mindig szó szerint így zajlik. Igen, csúsztattam az elején, mint mindig, mert ezt az egy filmet láttam a ki tudja hányból. Egy iskolai vízitúra maradt el, mert esett az eső, és ha már ott voltunk, nem lehetett reggel hazaküldeni a negyven gyereket, mert elüti az autó őket délelőtt és akkor megy a börtönbe a tanár. Mozi lett végül, mert ott nem esik az eső, szerencsétlenségünkre aznap volt a premier. A terem egyik fele könnyes szemmel érkezett mindenféle Star Warsos szívószálakkal meg jelmezben, fénykarddal meg R2D2-s ujjmelegítővel, a másik fele meg voltunk mi. Ők örömükben sírtak, mi kínunkban. Ők tapsoltak a végén(!), mi meg mondtuk, hogy húzzunk gyorsan a Zöld Kancsóba, mert ott a rövidet is kiadják, és igyunk jó sokat valami jó erősből.

Ennyi a történet. Mindig szó szerint ugyanígy.

…De meg fogod nézni?

image

Nem tudom, nincs ellenemre, de nem fogok érte többet tenni, mint eddig. Azaz egész pontosan nullát. Ma kaptam (vettem) két jegyet rá, mert egy ismerősöm nem tud elmenni, meglepi lett volna a barátjának, csak pont akkor nem ér rá. Megvettem a jegyeket tőle – Köszi Dorka!

Nekem nincs most kedvem a filmhez, mert ugye nem láttam az előző 9 részt, ráadásul nem is tudom, hogy ez most előző-e vagy új, vagy a kettő közé esik a sztori, mert ugye ez bonyolult, szóval inkább

felajánlom nektek a jegyeimet!

Menjetek el, nézzétek meg, írjátok meg, hogy milyen volt, mi pedig megjelentetjük itt az oldalon. De előbb azért tisztázzuk a feltételeket: 

JÁTÉKSZABÁLY

Küldj egy általad írt 

1500-4000 leütés hosszúságú hírt, cikket, elemzést, filmajánlót, kritikát, vagy bármilyen más írásos munkát BÁRMILYEN GEEK TÉMÁBAN.

A legjobb munkát beküldő pályázó nyer KÉT MOZIJEGYET a következő vetítésre:

Star Wars – Az ébredő Erő

December 23. 12:30

Cinema City Aréna

középközép, feliratos 

A pályázatokat ide várjuk: diceandsorcery@gmail.com

A pályázatban bárki részt vehet, aki sajtókompatibilisen rendelkezik a következő készségekkel: helyesírás, alany-állítmány egyeztetés, mondatalkotás magyar nyelven. Előnyt jelent: élvezetes stílus, releváns tartalom, digitális eszközök magabiztos használata, releváns témákhoz kapcsolódó műveltség.

A nyertest december 22. 15:30-ig értesítjük e-mailen.

A nyertes kiválasztása a Dice & Sorcery szerkesztősége által történik a fent megadott objektív és szubjektív szempontok alapján.

Az Erő legyen veletek!

-bbking

image

A bejegyzés trackback címe:

https://diceandsorcery.blog.hu/api/trackback/id/tr608637608

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Facebook oldaldoboz

Utolsó kommentek

süti beállítások módosítása