Úgy látszik, ez az elképesztően izgalmas kérdés nemcsak az antropológusokat, történészeket és nyelvészeket foglalkoztatja, hanem néhány játékfejlesztőt is.
A Far Cry Primal készítői legalábbis fontosnak tartották, hogy a játékban szereplő karakterek autentikusak legyenek. Már a kezdeti időszakban kiderült, hogy az angol nyelv használata elég illúzióromboló lett volna, ezért a csapat elkezdett konzultálni antropológusokkal, olyan filmesekkel, akik hasonló problémába ütköztek és természetesen történeti nyelvészekkel, akiknek a proto-indoeurópai nyelv a szakterülete.
A proto-indoeurópai nyelv egyébként nem túl meglepő választás, ha emlékeztek Ridley Scott Prometheusára, ott is ezen a nyelven karattyoltak az idegenekkel Michael Fassbenderék.
A Far Cry Primal fejlesztői azonban tovább mentek egy lépéssel. “Elkezdtük használni ezt a nyelvet a meghallgatásoknál - magyarázta Jean-Christophe Guyot, a játék kreatív vezetője - de még így is túl modernnek tűnt egy a napjainknál 7000 évvel korábbi időszakhoz.”
Egy korábbi nyelvváltozatra volt ezért szükség, amivel a nyelvészeknek kellett megküzdeniük. “Szorosan együtt dolgoztunk velük, ők pedig visszafejtették a nyelvet egy jóval korábbi állapotra” - mondta Jean-Christophe.
“Így alkottuk meg a Wenja nyelvet (a Wenja a játék egyik fő törzse) és annak három nyelvjárását, amelyek mind egy-egy törzshöz tartoznak. A nyelvészek fantasztikusak voltak. Elképesztően izgatottak is voltak, hiszen egy olyan nyelvet alkottak újra, amit már több ezer éve nem beszéltek. Ez az ő tudományuk, amihez borzasztóan kötődnek, és amiért borzasztóan lelkesednek” - tette hozzá Jean-Christophe.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.