Dice & Sorcery

A gondolkodó geekek blogja

Magic Duels: Origins
It’s a kind of Magic.

image

A Magic: The Gathering tipikusan az a játék, amit soha az életben nem akartam kipróbálni. Tudtam, hogy létezik, és hogy mennyien szeretik, de tökéletesen hidegen hagyott, nem vagyok az a gyűjtögetős típus, és a kártyajátékokért sem vagyok különösebben oda, ráadásul gyakran hallottam, hogy ez a hobbi elég drága mulatság, ha igazán jól akarja csinálni az ember. Tavaly azonban történt valami. A Blizzard végtelen bölcsességében úgy döntött, hogy elkészíti az ingyenesen játszható Hearthstone-t, ami nem csak a kártyajátékok kedvelői között aratott és arat sikereket, hanem képes volt olyan személyeket is bevonzani, akik korábban kifejezetten távol tartották magukat az ilyen típusú játékoktól.

image

Az online gyűjtögetős kártyajátékok húgymeleg tengere mellett a Hearthstone hirtelen frissítő és tiszta lagúnának tűnt, amibe érdemes lehet beleugrani. Magam is így tettem, és rájöttem, hogy valójában ez bejön nekem. A Hearthstone egyszerűsége, pörgős játékmenete és ingyenes hozzáférhetősége szöges ellentétben állt azzal a képpel, ami addig élt bennem a komolyabb gyűjtögetős kártyajátékokkal kapcsolatban, és azt vettem észre, hogy a magam casual módján egész jól elszórakozom vele.

A Hearthstone sikere azonban nemcsak a gémereket indította be; egyre másra jelennek meg hasonló kártyajátékok, amelyek ilyen-olyan módon megpróbálnak a Blizzard csodagyerek babérjaira törni. Nem mondom, hogy nincsenek jó próbálkozások, de egyelőre egyik újabb játékban sem érzem azt az átütő erőt vagy csavart, amivel meg lehetne rengetni a Hearthstone egyeduralmát.

Valahol vicces belegondolni, hogy a Wizards of the Coast csak most kapcsolt. A kezükben van minden idők talán legnépszerűbb kártyajáték brandje, és egyszerűen nem kezdtek semmit a digitális / mobilpiaccal. Nekik is voltak persze próbálkozásaik, de csak most jutottak el odáig, hogy egy épkézláb versenyzőt küldjenek a csatába, amely reményeik szerint nemcsak a trón melletti morzsák felnyalására lesz képes.

A Magic Duels: Origins egy pofás játék.

Kellemes a design, jó a zene, gyönyörű illusztrációkkal találkozunk és úgy általában nagyon hangulatos az összkép. Jó ránézni, na! Ezzel azonban tényleg sok játék büszkélkedhet, így sokkal fontosabb kérdés, a Magic Duels kártyái elég erősek-e ahhoz, hogy a Hearthstone-mánia ne söpörje le őket azonnal az asztalról.

Mindenképp fontos megjegyezni, hogy úgy tűnik, a Wizards of the Coast megcsinálta a házi feladatot, és jól hasznosították azokat az ötleteket, amelyek beváltak a konkurenciánál. Egyrészt végre egy normális ingyenes modell szerint megy a játék, amiben ugyan rohadt sokat kell grindolni a játékbeli érmékért, ha nem szeretnél fizetni a csomagokért. Ugyanakkor ha egy fillért sem költesz, akkor sincsen az az érzésed, hogy egy demóval játszol. Vannak teljesen a Hearthstone-ra hajazó napi questek is, amivel bónuszokat lehet gyűjteni, ám még így is izzasztóan sokat kell játszanunk ahhoz, hogy csurogjanak azok a digitális érmék.

image

És itt elérkeztünk a kritikus ponthoz, a játékmenethez.

A Magic egy összetett játék, és a mechanizmusa egyértelműen az asztali ősatya jellemzőiből építkezik,

ami a Hearthstone-on nevelkedett játékosok számára picit talán lassúnak hathat. Nem azt mondom, hogy olyan, mint amikor a nagyapám (teljesen illegálisan) galambokat etet a Bosnyák téri piacnál, de távolról sem annyira dinamikus és pörgős, mint a nagy vetélytárs, amelyet kifejezetten a tablet-generáció igényeihez szabtak.

De ez egyáltalán nem probléma, sőt, nekem nagyon tetszik ez a megfontoltabb hozzáállás. A játék minden összetettsége ellenére nagyon könnyen tanulható, köszönhetően a szinte már szájbarágós interaktív tutorialoknak (Skill Questek), amelyek teljesítése erősen ajánlott, már csak azért is, mert jutalmunk a tudás mellett némi érme is lesz. Az első szóló kampány egyébként teljesen a tanulásra van kiélezve, amit a mindenképpen végig kell vinnünk ahhoz, hogy a különböző játékmódok és funkciók megnyíljanak.

image

Miután ezzel megvagyunk, folytathatjuk a Story Mode csatáit, illetve kipróbálhatjuk magunkat más játékosok ellen, amelyhez saját paklikat készíthetünk, irtózatosan sokféle kártyából. A magam részéről a pakliépítés mindig is nyűg volt, baromira idegesít a bőség zavara, ám a Magic Duelsben nagyon tetszett a Deck Wizard funkció, amely nagyban segíti a zöldfülűeket a paklik összeállításában, ezzel felgyorsítva a tanulási folyamatot, illetve a különböző stratégiák felfedezését, kitapasztalását. Ebből a szempontból nagyon erős a Magic. Sokféleképpen nyerhetünk, ügyeskedhetünk és alapvetően izgalmas, egyedi paklikat állíthatunk össze, érdemes elszöszmötölni vele.

Mindent összevetve nagyon kellemeset csalódtam a Magic Duels Origins-ben. Kipróbálása mindenképpen ajánlott, ha szereted a kártyajátékokat, és nem riaszt el a lassabb játékmenet és a nagyobb mértékű komplexitás.

-Cae

Ja, igen, egy kis bibi: A Magic Duels: Origins egyelőre csak iOS-készülékekre elérhető, de hamarosan érkezik Xbox One-ra, PlayStation 4-re és Steamre, úgyhogy ne csüggedjetek, ha nincs almátok!  

A bejegyzés trackback címe:

https://diceandsorcery.blog.hu/api/trackback/id/tr548636616

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Facebook oldaldoboz

Utolsó kommentek

süti beállítások módosítása