Fire Emblem Warriors: kellemes kikapcsolódás nem csak Fire Emblem rajongóknak | Teszt

Scottу 2017. október 18. 15:15
Fire Emblem Warriors: kellemes kikapcsolódás nem csak Fire Emblem rajongóknak | Teszt

Részletes exkluzív játéktesztünkben bemutatjuk a legfontosabb tudnivalókat.

Mindössze néhány éve annak, hogy a Nintendo az egyik legféltettebb franchise-át, a Legend of Zeldát kölcsönadta a Dynasty Warriors játéksorozat készítőinek, hogy a két igen eltérő játékstílus keresztezéséből megszülethessen a Hyrule Warriors nevű hack and slash Zelda játék. A végeredmény pedig – kisebb apróságoktól eltekintve – egészen kivételesre sikerült. Ezúttal viszont a Nintendo egy másik ősi IP-jéhez, a Fire Emblemhez nyúlt, mely remek alapanyagként szolgál egy újabb Warriors játékhoz.

Fire Emblem is, meg nem is

A játékra alapjába véve úgy kell tekinteni, mint egy hagyományos Warriors játékra: kiválasztott hősünkkel naphosszat kell kaszabolni az ellenfelet, mígnem teljesítjük az adott pályához tartozó küldetés(eke)t. A klasszikus formula lényegében itt is ugyanaz maradt, ám szerencsére ez a játék sokkal több egy egyszerű Fire Emblem skinnél. A készítők ugyanis igyekeztek

minél több játékelemet átvenni a Fire Emblem sorozat stratégiai aspektusaiból,

és ennél jobbat nem is tehettek volna a Warriors játékok mára már kissé állott játékmenetével. Az egyik legszembetűnőbb példa a Fire Emblemből ismert fegyver háromszög, azaz a különböző fegyvertípusok kő-papír-olló-szerű viszonya, ami ebben a játékban is központi elemmé vált. Ennélfogva minden esetben ügyelni kell arra, hogy némely ellenségekhez csak bizonyos típusú harcosokat érdemes csatába küldeni. Ha erre nem figyelünk oda, magunk alatt vágjuk a fát.

Egy másik lényeges újítás – mely valójában már a 3DS-re megjelent Hyrule Warriors Legendsben is megvolt – az egyes karakterek közötti (azonnali) váltás lehetősége. Bár a mesterséges intelligencia által vezérelt harcosok meglepően jól végzik a dolgukat, néha azért nem árt, ha személyesen intézünk el bizonyos dolgokat.

Az esetek többségében azonban erre még csak nincs is szükség: elég parancsot kiadni az egységeinknek, hogy mit csináljanak, és már teszik is a dolgukat. Erre mindenképp nagy szükség van, különösen a komplexebb pályákon, ahol akár 8 egységet is irányítanunk kell párhuzamosan – ezekből ráadásul maximum 4 karakterrel játszhatunk személyesen, a többieknek pedig kénytelenek vagyunk parancsot kiadni.

Ez azonban több szempontból sem egyszerű: a játékot ilyenkor szüneteltetni kell, majd hosszas és körülményes módon be kell állítani, hogy ki mit csináljon. Sajnos a menürendszer nem a legáttekinthetőbb, emiatt pedig sokszor fáradságos munka vezérelni az egységeinket, ráadásul a túl sok taktikai pepecselés megtöri a játék amúgy rendkívül pörgős ritmusát. Bár maga az alapkoncepció, hogy stratégiai szempontokat figyelembe véve irányíthatjuk egységeinket, mindenképpen fontos és hasznos újítás, ám volna még mit csiszolni rajta.

További fontos játékelem a Fire Emblemből a támogatás, azaz amikor két karakter vállvetve segíti egymást a csatában. Ilyenkor egy harcosként küzdhetünk a kiválasztott fő karakterrel és szárnysegédjével, ezáltal megnövelve a rendelkezésre álló statokat, illetve ilyenkor speciális támadásokra is lehetőség nyílik. Ez komoly fegyvertény, ám ilyenkor azzal is kell számolni, hogy ez idő alatt eggyel kevesebb egységünk marad, ami hosszútávon akár meg is nehezítheti a dolgunkat. Általában azonban megéri, különösen, hogy ilyenkor a két karakter között kötelék jön létre, ami spéci jutalmakat is eredményez a megnyert csatát követően.

Játékmódok

A játékban kétféle játékmód közül választhatunk: az egyik a sztori mód, ahol egy előre megírt történetszál eseményeit kell végigjárnunk, a másik pedig a history mód, ahol pedig egy-egy klasszikus Fire Emblem csatatéren várnak ránk különféle feladatok és ütközetek.

Sajnos elmondható, hogy a játéknak nincs különösebb története: néha megjelenik egy-egy régről ismert főgonosz, máskor pedig leendő harcostársainkkal kell csatát vívnunk, amikor még nem tudják, hogy egy oldalon állunk. Ezen kívül viszont nem történik semmi, csak mindig megismerünk új karaktereket (akikkel később játszhatunk is). Maga a fő történet így legjobb esetben is csupán átlagosnak mondható.

A valódi, kihívásokkal teli játékélményt azonban az úgynevezett history mód adja, ahol különféle feladatokat kell megoldanunk, ügyelve arra, hogy minél rövidebb idő alatt minél több ellenséget győzzünk le. Ez az extra mód remek kiegészítése az alap játéknak, amivel így számos új kihívással kell szembenéznünk.

Látványvilág

A Fire Emblem Warriors első ránézésre egy szép, igényes küllemű játék. Az anime stílusban kidolgozott látvány kiválóan illeszkedik ebbe a világba, ami után csak remélni tudjuk, hogy a jövő évben esedékes Fire Emblem játék hasonló design stílust fog kapni.

Ám sajnos hiába a jó irányzat, a játék készítői nem éppen a jól optimalizált programozás mesterei. A Nintendo Switch mérsékelt teljesítménye ide vagy oda, a játék grafikai színvonala hagy némi kívánnivalót maga után. A képfrissítési ráta egyáltalán nem nevezhető stabilnak, különösen a köztes klipekben érezhető erős akadozás. Némely textúra pedig mintha a Nintendo 64 érából maradt volna hátra. Sajnos ez egy általános probléma, a Warriors játékok ugyanis sosem a grafikai színvonalukról voltak híresek.

Ennek ellenére jó hír, hogy első Switch játékként lehetőség van kiválasztani, hogy a képfelbontást avagy a gördülékeny(ebb) játékmenetet preferáljuk-e inkább. Célszerű az utóbbit választani, mivel annyira azért nem rontja le jelentősen a kép minőségét, ellenben jóval simábbá válik a képfrissítés (de sajnos nem valami stabillá). Ugyanakkor mindenki maga döntheti el, hogy melyiket tartja megfelelőbbnek.

Karakterek

A Fire Emblem Warriors egyik legvitatottabb pontja a játszható karakterek listájának összeállítása volt: a harcosok kétharmada a Fire Emblem Awakening és a Fire Emblem Fates játékokból kerültek ki. Ez nem túl jó hír azon rajongók számára, akik már évtizedek óta követik és szeretik ezt a játéksorozatot, ám azt is be kell látni, hogy a Fire Emblem igazi mainstream játékká csak a nemrégiben kiadott 3DS címeket követően vált. Így talán nem csoda, ha a válogatás során leginkább ezekből az új játékokból szemezgettek a készítők.

Mindettől függetlenül biztosan vannak olyan karakterek, akik nem mentek át a rostán, és legfeljebb csak egy kései DLC-ben kapnak majd helyet, már ha kapnak egyáltalán. Ahogy a Super Nintendo Mini esetében, itt is akad bőven olyan megkérdőjelezhető választás, ami nem fedi le mindenki preferenciáját.

Akad viszont két új karakter is, Rowan és Lianna, akik az Aytolis királyság hercegi ikerpárját alkotják. A játék kezdetén választanunk kell, hogy kettejük közül melyikük legyen a fő karakterünk, ám ettől függetlenül a másikkal is tudunk játszani, nem kell tehát lemondani egyikükről sem.

Sokkal nagyobb gond azonban, hogy a legtöbb karakter kardforgató típusú. Ez a problémakör egyébként már a Smash Bros.-ben is előjött, ám itt azért szerencsére vannak még mágusok és íjászok is. Ettől függetlenül a karakterek között nincs meg az a kellő diverzitás, mint mondjuk a Hyrule Warriors esetében volt. A túl sok kardcsapás egy idő után monotonná válhat, ráadásul sokszor az egyes kombók között sincs látványos különbség.

Verdikt

Összességében elmondható, hogy a Fire Emblem Warriors igen kellemes időtöltés, különösen Nintendo Switch-en, amit bárhová magunkkal vihetünk. Habár a játék témája alapvetően a Fire Emblem rajongókat célozza meg, bárki számára ajánlott, aki nem riad vissza a hack and slash típusú kaszabolós játékoktól, különösen, ha taktikai elemeket is csempésztek bele: számos újítást szívesen viszont látnánk későbbi Warriors játékokban is.

Ám a tuningolt játékmenet ellenére sincs meg az az átütő erő, ami a Hyrule Warriorst jellemezte: a történet, a karakterek és a pályák is sokszor egysíkúak, nincs meg az a kellő sokszínűség, mint ami a Zeldás feldolgozást járta át. Mindazonáltal a fan service itt is kellő fordulatszámon pörög, így aki esetleg a lightosabb Fire Emblem mobiljátékot már végigtolta, annak remek apropó ez a kis kitérő a jövő évi nagy Fire Emblem játék megjelenéséig.

Scotty

Az előzetes tesztpéldányt a Nintendo bocsátotta rendelkezésünkre.

Megosztás:
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://diceandsorcery.blog.hu/api/trackback/id/tr5613015836

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása