Mass Effect: Andromeda - Előzetes

mrTade 2017. március 13. 20:00
Mass Effect: Andromeda - Előzetes

Űr-Krisztus helyett űr-Columbus? Mit ígér nekünk a Mass Effect: Andromeda?

Mindig is tudtuk, hogy a Mass Effect világa túl  jó ahhoz, hogy a Bioware csak úgy elengedje, így alapvetően magától értetődő volt, hogy még ha nem is Shepard történetét - Isten nyugosztalja - folytatják, de valamilyen módon kapni fogunk egy új sztorit. Ez pedig így is lett. A Halálcsillag bemérte a pénztárcánkat, és elkezdte feltölteni a rendszereit. Lássuk csak, érdemes-e megpróbálnunk kitérni, vagy inkább arccal hárítjuk ezt az ökölcsapást, méghozzá önszántunkból.

Amennyiben csupán a jó öreg gémer mítoszokra támaszkodunk, az Andromeda jó játék lesz, mivel a Dragon Age Inquisition inkább elviselhető volt mint jó. A srácok pedig remélhetőleg rájöttek, hogy kevesebb wowos “ölj meg 10 malacot” küldetésre van szükség és több witcheres melléktörténetre. A játékos kezének teljes elengedése sem volt jó ötlet, mivel szegény szerencsétlenek (köztük jómagam is) a kezdőterületet maxolták, míg rá nem jöttek, hogy nem ez a megfelelő út. Róma összes régi istenére tudnék esküdni, ha még egy órát a Hinterlands-en kell töltenem, rituálisan megölöm magam az egeremmel. Na de lássuk inkább azt, mit ígérnek a fejlesztők, hogy az ilyen döccenéseket elkerüljük. 

Irányított történet

Az ígéretek szerint az Andromeda bejárható területe akkora lesz, mint az Inquisitioné volt. Akik nem játszottak az említett címmel, azoknak elárulom, ez hatalmas. Persze bolygókra lesz osztva, és a nagyjából 100 planéta közül csupán pár tucaton szállhatunk majd le. Mielőtt bárki elkeseredne, ez kimondottan biztató jel. Azt jelenti ugyanis, amit ígértek is nekünk, hogy a területek összefüggő mérete elég nagy lesz, és bár sok üresebb résszel fogunk találkozni, amit gyorsan bejárhatunk Nomad névre keresztelt járművűnkkel, ahol kell, egyedi, aprólékosan kigondolt és megtervezett helyszínek lesznek történetekkel. Az ígéretek szerint a csupán gyűjtögetésre szánt bolygók is elárulnak majd pár új apróságot a világról, illetve kiegészítenek egy-egy egyéb sztorit.

 

Legutóbb osztották meg azt is, hogy bár a világ a maga módján nyitott lesz, a küldetésekkel fogni fogják a kezünket, és úgy ahogy mutatni az irányt. Így aztán nem lesz olyan érzésünk, mint az Inquisitionben, vagy a jó kis Assassin’s Creed, Far Cry játékokban. “Menjél fiam, csinálj amit akarsz, akkor amikor akarod, de ha rossz sorrendben csinálod, vagy nem csinálod meg mindet, akkor vesén rúglak, majd megtanulod.” Reméljük a legjobbakat.

Ég veled Jézus Krisztus

Mint már meglebbentettem ezt a fátylat, az Andromeda tematikája az elmondottak alapján nagyban el fog ütni elődeitől. Míg a kicsit sem szimbolikus nevű Shepard kapitány megváltóként rodeózott a tejútrendszerben, s a végén feláldozva magát elhozott valamilyen szintű (a játékos tettein alapuló) csudás végeredményt és boldogságot, addig itt egyelőre úgy tűnik, más a recept. Az ismét kicsit sem szimbolikus nevű Ryder testvérpár és a hozzájuk tartozó brancs célja az Arany Világok felkeresése, hogy az emberiség Ark Hyperion hajójáról benépesíthessék azt. Dolgunk tehát utazgatás, tárgyalás és felfedezés lesz, nyakon öntve jó sok harccal. Ez persze ugyanaz, mint eddig, csak a célja más.

A már az Andromedában élő népekkel kell majd szövetségeket kötnünk, segíteni nekik, hogy bázisokat alakíthassunk ki területeiken, illetve az így gyűjtögetett pontokból egyre jobban kiépítsük saját központunkat, mellyel új utasokat ébreszthetünk fel. Ettől nyilván mindenki boldogabb lesz. Tehát a feladatunk tömören annyi lesz, hogy mindenkivel legyünk jóban. Ezek mellett pedig ősi népek technológiáját kell felkutatgatnunk, ami kicsit sem hajaz az előző részek rejtélyes reaperjeire. Ettől függetlenül az Andromeda rosszfiúi, a Kettek sokkal nagyobb és kézzelfoghatóbb veszélyt fognak jelenteni az előző trilógia titokzatos idegenjeinél.

Biotikus techno-assassin képző

Az Andromeda elődjével ellentétben nem rendelkezik kötött kasztrendszerrel, így attól függetlenül, hogy miként indulunk el, a játék során mindent megtanulhatunk, ami érdekel majd. Persze a jó öreg szerepjátékos arcokra ez nem vonatkozik, akik kommandósként kezdenek, és úgy is végeznek, hiszen ez így tematikus, viszont a lehetőség végre adott. A képzettségek és fejlesztések száma elég hatalmas, így egy végigjátszás alatt gyaníthatóan a legnagyobb xp-farmerek sem tudnak majd mindent megvenni, akarom mondani megtanulni. Ezek mellett pedig minden más is fejleszthető lesz. A csapattársak, a felszerelésünk, a Nomad, a Tempest (kalandozó hajónk), a Nexus űrbázis, és gyaníthatóan még a szemöldökünk szálai is.

Az eddig megjelent videók egész szép rálátást adnak a képességek egy részére, a fegyverekre, és a harc mechanikájára is. Nagy újítás ezen a téren a jump jet bevezetése, amivel nemcsak hogy megnyitottak még egy tengelyt a mozgások terén, hanem az egészet sokkal pörgősebbé is tették. Most már nem feltétlenül kell majd fedezékről fedezékre futva leélnünk az életünket. Ráadásul úgy tűnik, a közelharc kedvelői is kapnak majd megfelelő játékszereket. Meséltek még róla, hogy fontos szerepe lesz a craftingnak, az alapanyagok gyűjtögetésének, illetve a töbjátékos módban feloldható fegyvereknek is. Szerencsére ezek senkinek sem kötelezőek, a Bioware csupán a lehetőséget adja meg nekünk, ami kedves tőlük.

Mennyire csapat az új csapat?

A Bioware játékainak mindig is szerves - ha nem a legfőbb - részét képezte a társakkal való interakció, kapcsolat, románc. Itt sem lesz ez másképp. Az ígéretek szerint ugyanolyan fontos lesz, hogy mindenkivel jó kapcsolatot ápoljunk, s segítsünk nekik, mint a MassEffect 2-ben volt. Ez pedig csudálatosan jól hangzik. A társként magunkkal vihető karakterek egyelőre még nem tűnnek olyan nagy számnak, mint anno Garrus, Jax, Kasumi, Legion, Samara, Tali vagy Thane. Persze lehet ez azért van, mert még nem ismertük meg őket. Az elmondások alapján rengeteg szövegük és jól kidolgozott személyiségük lesz. Reakciójuk nagyban fog múlni saját viselkedésünkön, mennyire vagyunk kemények, visszafogottak, szociálisak. Személyes küldetéseik pedig a Mass Effect 2-höz hasonlóan kimondottan fontosak lesznek, hiszen nem mindegy, hogy a játék végére érve kivel milyen viszonyt ápolunk majd. A románcokról pedig itt ejtenék megint csak szót. A romantikus jelenetek az ígéretek szerint ruha nélkül lesznek “leforgatva” ellentétben az eddigi fehérneműs megoldásokkal, illetve az ígéretek szerint olyan bensőségesek és meghittek lesznek, ahogy azt az ember elvárhatja egy 2017-es játékban.

Az utolsó szó jogán

Gyanúsan az év egyik legjobban várt játékáról van szó, és a gyanúm arra is kiterjed, hogy ez nem hiába van így, s meghálálja majd bizalmunkat. Hogy ez így van-e, arról pedig értesíteni is fogunk titeket, amint végére értem a sztorinak, s fedél alá hoztam ezt a letelepedési bizniszt. Ami jó tanácsot adni tudok azoknak, akik mielőbb ki szeretnék próbálni a játékot, az az, hogy az EA, illetve Origin access előfizetők egy héttel előbb kezükbe vehetik a kontrollert, s 10 óra erejéig játszhatnak is a játékkal. A fő történetszál meg lesz állítva egy darabon, de minden más, ami addig elérhető, az bejárható lesz, ahogy a többjátékos módhoz is teljes hozzáférésünk lesz már akkor. Csak azt tudom mondani, amit a Rakéta Csapat:

Készülj a harcra, és vele a kudarcra, megmentjük a világot a pusztulástól, zászlónk alatt egyesül majd minden ember, legyőzzük az igazság és szeretet szellemét, birodalmunk határa a kék ég!

Megosztás:
1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://diceandsorcery.blog.hu/api/trackback/id/tr3512320149

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

furious ewok 2017.03.15. 09:41:24

A Mass Effect 3 csicska és fatalista lezárását sosem fogom megbocsátani a fejlesztőknek, szóval ezt a játékot ki sem fogom próbálni, akármilyen jó lesz.
süti beállítások módosítása