Nagy hősök kicsiben – Fire Emblem Heroes teszt

Varga Bálint Bánk 2017. február 12. 00:30
Nagy hősök kicsiben – Fire Emblem Heroes teszt

Rutinból teszteltük, kisebb függőség lett belőle…

fire-emblem-heroes.jpg

Ó, mobiljátékok… nem tudlak hová tenni titeket. Most akkor azt szeretnétek, ha naponta pár percre nyomkodnánk titeket (a WC-n vagy a metrón ülve...), vagy hosszú órákra oda akartok szegezni aprócska kijelzőitek elé, akár egy nagykonzolos vagy PC-s testvéretek? De most komolyan… mit akartok Ti tőlünk egyáltalán? – Ezek alapvető kérdéseim a mobiljátékokkal szemben, amiket valószínűleg az táplál, hogy immunis vagyok az addiktív mobiljátékokra (Clash of izé, meg Candy izé Saga izék…), valamint az, hogy eddig csak olyan mobil- (és tablet) játék tudott komolyabban lekötni, ami egy „normális játék” mobilra portolása volt (például Final Fantasy vagy Dragon Quest epizódok).

És most megkapta mobilos verzióját az egyik legjobban dédelgetett stratégiai-RPG sorozatom, a Fire Emblem is, méghozzá a Fire Emblem Heroes képében (ami ingyenesen játszható Androidon és iOS-en). És én kissé szkeptikusan, de azért bizakodva ugrottam neki a kalandnak.

Nem tudtam nem élvezni. Komolyan, pedig megpróbáltam.

Nem vagyok oda a mobilos játékokért. Nem szeretem, ha egy jól bevált formulát leegyszerűsítenek, de a FEH (bocsánat, ha újságírói lustaságból így rövidítem ezentúl a címet) egy laza, nemtörődöm mozdulattal söpörte el a rosszindulatom és kezdett el szemérmetlenül szórakoztatni engem. Félreértés ne essék, a FEH is rendelkezik néhány mobiljáték-gyengeséggel, amit nem tudok, és amit valószínűleg soha nem fogok majd megszeretni, ez pedig az in-game vásárlás, a mobiltranzakciók, a gyorsabb fejlődés megváltásának lehetősége, a sok-sok-sokféle játékbeli „valuta” már-már zavarba ejtően összetett használata és felhasználási módjai, valamint a mobiljátékságra jellemző, túlegyszerűsített játék-mechanika. Ezek igenis léteznek és fennállnak a FEH esetében is, de a játék mégis elragad és sodor magával, egyszerűen azért, mert szórakoztató, pörgős, jól érezhető a fejlődés-dinamikája és persze mert akármennyire is mobilszagú, ez mégis csak egy Fire Emblem játék.

smdp_zab_wwscrna02_01_r_ad-0_lr.jpg

A Fire Emblem sorozat egy végletekig taktikus stratégiai RPG, melyben a művészeti stílusa ellenére (klasszikus cuki + csöcskidobós anime) általában meglepően komoly, felnőtteknek (is) szóló történettel találkozunk, és mely annak idején azzal hívta fel magára a figyelmet, hogy ha a történet során valamelyik fontos hősöd meghalt, a halála végleges és visszacsinálhatatlan maradt, nélküle kellett tovább vinned a történetet.

A végleges halál rendszere pedig olyan izgalom-faktort kölcsönzött a játéknak, amivel kevés hasonló cím versenyezhetett. Ugyan ez a rendszer hiányzik a mobilos verzióból (tulajdonképpen érhető módon), a Fire Emblem sajátos hangulata mégis jelen van. A történet persze kicsit butácska, kicsit szokványos, de mégis a szokásosnál sokkal koherensebb és logikusabb módon hozza egy történet alá a megannyi korábbi Fire Emblem játékokban szereplő hősöket. (Figyeled, Final Fantasy Dissidia?)

smdp_zab_char04_01aa_r_ad-0_lr.jpg

De félreértés ne essék… ugyan nagyon is jó, hogy van sztori mód, sőt mobil RPG-hez mérten igencsak hosszú és kidolgozott klasszikus egyjátékos módot kapunk, nem ez a játék elsődleges lényege. A fő cél itt a hősök gyűjtése, tápolása, kimaxolása (nem klimaxolása!), egyedi és egyre ütősebb csapatok összeállítása, és kicsi, gyors, de ehhez képest taktikus csaták megvívása. A bevezetőmben említett két mobilos véglet egyszerre igaz a játékra, azaz odaülhetsz elé, ha van 5 perced a buszon, de alkalmas rá, hogy történetével, vagy csak addiktív játékmenetével hosszú órákra is a kijelző elé szegezzen.

smdp_zab_wwscrna05_01_r_ad-0_lr.jpg

Nincsenek a Fire Emblemre jellemző óriási pályák, amiken minden egyes lépésnek szörnyű nagy súlya van, de nem is várhatjuk el, hogy egy mobiljáték ilyen horderővel bírjon, hisz nem ez az elsődleges célja. A Fire Emblem Heroes egy egyszerű, de hardcore játékosoknak is élvezhető, pörgős taktikai-stratégiai játék, melyben minimális belső tranzakciók segítségével, vagy azokat teljesen ignorálva is sok-sok órára minőségi szórakozást lelhetünk.

És azt hiszem, itt is van a kutya elásva, mert ingyenes játék lévén mit is várhatnánk mást: a játékról egyszerűen ordít, hogy nagy gonddal, odafigyeléssel rakták össze, hogy minden aspektusában minőségi Fire Emblem játék, nem csak egy bőr- és pénzlehúzás, ahogy sajnos sok hasonló nagy cím mobilos kistestvére lenni szokott. Hogy egy újságírói közhellyel éljek (és remélem, megbocsátjátok nekem): ha csak egy mobilos játékkal játszol ebben a hónapban, erősen ajánlott, hogy a Fire Emblem Heroes legyen az!

review-panel_emblem2.pngVarga Bálint Bánk

Megosztás:
2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://diceandsorcery.blog.hu/api/trackback/id/tr6312237082

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

midnight coder 2017.02.13. 07:37:04

Ebből nem igazán derül ki, hogy online vagy offline. Az online cuccokkal tele van a padlás. Amúgy ebben a műfajban nekem inkább a Heroes Of Might and Magic jellegű progik jönnek be, illetve a King's Bounty PC-s verziója volt még jó. Kár, hogy mobilon a Heroes Of Might and Magic III annyira gagyi módon lett implementálva.

Sonda 2017.02.13. 16:11:51

@midnight coder: HOMM III az abszolút kedvenc ilyen témában! De ezek a keleti körökre osztott cuccok is jók, érdemes egy próbát tenni a Final Fantasy Tactics-al vagy valamelyik Fire Emblemmel is.

Ja és valószínű online kell ehhez a játékhoz is, a folyamatos tranzakciók miatt.
süti beállítások módosítása