Dice & Sorcery

A gondolkodó geekek blogja

Idén érkezik a Civilization VI - itt van minden, amit tudnod kell róla
Sid Meier sikerjátéka októberben visszatér.

civhat_1.jpg

Nagy nap ez a körökre osztott stratégiai játékok rajongóinak, hiszen ma befutott a hír, miszerint még idén érkezik a kultikus Civilization hatodik felvonása, egészen pontosan október 31-én. Ha minket kérdeztek, épp ideje volt, a Civilization: Beyond Earth tökéletesen meghozta az étvágyunkat a birodalomépítésre.

Kaptunk egy hangulatos kedvcsinálót, illetve Ed Beach, a játék vezető tervezője a PC Gamernek beszélt a játék újdonságairól.

Beach elmondta, hogy a hatodik részt hegesztő csapat nagyrészt megegyezik azzal, amelyik az ötödik részt készítette, és fontos tapasztalat volt számukra a játékosi szokások felderítése. Beach arra is kitért, hogy a hatodik rész esetében azt szeretnék elérni, hogy a “játékosok a saját lábukon álljanak”, és hogy olyan szituációkkal találkozzanak a játék során, amelyek kihatással lesznek az alapvető stratégiára. Mind a kezdőpozíció, a riválisok elhelyezkedése illetve a domborzati feltételek jelentős kihatással lesznek arra, hogyan játszunk, és ez a tervezők reményeik szerint összességében egy improvizatívabb, sokszínűbb játékélményhez vezet.

civ1.png

Városok, kerületek

Szerencsére konkrétabb és érdekesebb részletek is kiderültek. A Civilization VI egyik legizgalmasabbnak tűnő újítása a városokhoz tartozó különböző kerületek bevezetése lesz. Az új részben minden épület egy bizonyos kerületi típushoz fog tartozni, és minden kerület egy külön hexát fog elfoglalni. Összesen 12 különböző kerülettípus fog szerepelni a játékban: lesznek kampuszok, ahol a kutatással, fejlesztéssel és kultúrával kapcsolatos épületeket emelhetünk, de városunkat gazdagíthatjuk ipari vagy katonai kerületekkel is.

Beach szerint ezzel egy új mélységet kap a játék, hiszen a játékosok sokkal precízebben és szisztematikusabban építhetik saját birodalmukat. Ebből következik, hogy a kerületek kiosztása nem pusztán esztétikai döntés: a játéktér és a domborzati viszonyok bónuszokat és büntetéseket is adhatnak bizonyos kerülettípusokra. Magas, hegyvidékes környezetben például érdemes lehet csillagászattal foglalkozni, hiszen bónuszokat kapunk a tudományra.

civ2.png

Fejleszteni menő

A fejlesztésekkel kapcsolatos mechanizmus is változik. A fejlődés ezúttal nem csupán a tudományos tevékenységünkhöz és döntéseinkhez kötődik, hanem szorosabb kölcsönhatásban van minden egyéb játékbeli döntésünkkel. A környezetünk alapjaiban határozza meg, hogy milyen lehetőségeink vannak, ez is azzal függ össze, hogy a fejlesztők azt szeretnék, hogy a játékosok reagáljanak a játék kínálta környezetre és kreatívan alkossanak stratégiát. “A korábbi Civilization játékokban ha flottát akartál, egyszerűen kifejlesztetted, függetlenül attól, hogy volt-e egyáltalán vízparti városod. Itt jelentősen fel lehet gyorsítani az ilyen irányú fejlesztéseket, ha az adott város vízparton helyezkedik el, vízi alapanyagokat használnak vagy épp halászattal foglalkoznak” - mondta Beach.

Gandhi sötét oldala

A Firaxis a mesterséges intelligenciát is jelentősen átdolgozta. A játékban szereplő történelmi vezetőknél fontos szempont volt, hogy döntéseik egyediek és autentikusak legyenek, azaz ne ütközzenek történelmi ismereteinkkel. Diplomáciai szempontból tehát jobban meg leszünk dolgozva, ismereteinket és a tapasztalt szokásokat és mintázatok azonban könnyedén a hasznunkra fordíthatjuk, sőt kénytelenek is leszünk beépíteni saját stratégiánkba.

A történelmi hűség azonban nem lesz mindig elsődleges, hiszen a különböző vezetőknél így túl könnyű dolgunk lenne. A Firaxis ezt úgy küszöbölte ki, hogy egyéb random jellemzőkkel is ellátja a különböző vezetőketet a játék elején, amivel valamilyen szinten képesek biztosítani a változatosságot.

Ahhoz, hogy teljesen tisztában legyünk ellenfeleink motivációjával természetesen kémkednünk is kell utánuk, és nem árt nyitva tartani a szemünket, szóval a diplomácia továbbra sem lesz könnyű műfaj, ám mindenképp úgy tűnik, hogy érdekes színezetet kap tőle a játékmenet. Legalábbis reméljük.

civ3.png

Egységben az erő

A Firaxis a hatodik résznél sem tágít attól, hogy a különböző egységeket keverjük, tehát a különböző típusok különböző hexákon fognak elhelyezkedni, de szerencsére kapunk néhány igen kényelmes változtatást is. Össze tudjuk kapcsolni az egységeket, ami például a telepesek mozgatásában nagy segítség lehet. Az úgynevezett támogató egységek a Civilization V-ben külön lapkát foglaltak el, a hatodik rész azonban szakít ezzel: ezentúl szépen beépíthetjük ostromgépeinket, lövegeinket és egy játékszereinket a seregünkbe, ami jelentősen könnyíti egységeinket menedzsmentjét.

A többjátékos mód rövidebb és tartalmasabb lesz

A Civilization V-tel szemben októbertől sokkal gördülékenyebb multiplayer élményben lehet részünk. A fejlesztők részéről fontos cél volt, hogy lerövidítsék ezeket a játékalkalmakat, és hogy érdekesebbé, szavatosabbá tegyék őket. Ezt a Firaxis egyedi győzelmi kondíciók és szcenáriók segítségével kívánja biztosítani. Az mindenképp üdvös, hogy nemcsak az időmilliomosok kiváltsága lesz a többjátékos mód, és a rövidtávú célok is izgalmasnak ígérkeznek.

Jó példa erre egy olyan játék, ami a középkorban veszi kezdetét és reneszánsz végéig tart. Egyedi győzelmi opcióként pedig játszhat a vallás, tehát az a játékos nyer, aki adott idő alatt magasabb szinten áll a hit dolgaiban. Ehhez hasonló koktélokra lehet tehát számítani a rövidebb játékoknál és külön jó hír, hogy nemcsak multiban, hanem egyjátékos kampányainknál is rendelhetünk ilyesmit.

Egyelőre ezeket tudtuk meg a Civilization VI-ról. Október 31-ig még nagyon sokat kell aludni, ám addig simán leporolhatjuk az ötödik részt vagy Beyond Earth-öt, hogy amikor eljön az idő, felkészülve terelgessük legújabb civilizációnkat.

A bejegyzés trackback címe:

https://diceandsorcery.blog.hu/api/trackback/id/tr108712798

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Facebook oldaldoboz

Utolsó kommentek

süti beállítások módosítása