Masai korábban már írt egy egészen kiváló szösszenetet a nemek harcáról, most azonban újra érintjük a kérdéskört egy igazán tanulságos felmérés kapcsán.
Már jó ideje tudjuk, hogy a videojátékokkal játszó nők és tini lányok száma gyorsan növekszik. Tavalyi felmérések szerint a felnőtt nők adják a gamer populáció legnagyobb hányadát. A férfi tábor azzal tiltakozik, hogy ezek a nők nem „olyan” játékokkal játszanak, hanem mobilos alkalmazásokkal és olyanokkal, amik nem tartoznak a szigorúan vett FPS-ek és RPG-k közé, illetve hogy az adatok egyszerűen csak rosszak.
Legutóbb a Kotaku segítségével készült Pew felmérés kimutatta, hogy a tini lányok 60%-a játékok széles skálájával játszik online, csapatban és egyedül is.De miért nem tudunk többet róluk? Nos, részben azért, mert ezen gamerek csak 9%-a kapcsolja be a mikrofont, amikor az interneten játszik.
A felmérésből egyéb érdekes dolgok is kiderültek. Aszongya:
- a tini fiúk 82%-a játszik videojátékokkal, 55%-uk ezt rendszeresen, napi vagy heti szinten teszi
- a tini lányok 59%-a játszik videojátékokkal
- azok a fiúk, akik videojátékokkal játszanak, sokkal inkább játszanak naponta, hetente,társasággal, online barátokkal és idegenekkel, mint a gamer lányok. A tini fiúk 34%-a kötött barátságokat kifejezetten az online játékok által
- ezzel ellentétben a tini lányoknak csak 8%-a játszik rendszeresen (hetente) olyan emberekkel, akik nincsenek velük egy szobában
A számos online játékkal töltött óra miatt a fiúk inkább a játékok által tanulnak szocializálódni, más fiúkhoz a játék által kötődnek, így a játékos közösségre tekintenek alapközegként. A Kotaku arra kérte a kutató csapatot, hogy vázoljon egy ennél is részletesebb képet arról, mit is csinál ez az 59%-nyi tini lány, miközben játszik – főleg ami az audiocsevegést illeti. Ennek az érdeklődésnek az volt az oka, hogy az online gamer környezet arról hírhedt, hogy „mérgező” azon nőkre és lányokra nézve, akik bekapcsolják a mikrofont, tehát felvállalják kilétüket. Amikor ezt megteszik, jobban ki vannak téve a zaklatásnak és a nemi alapon történő hátrányos megkülönböztetésnek, gúnyolódásnak, mint hímnemű társaik.
A tanulmány társvezetője, Amanda Lenhart, válaszképp egy új statisztikát állított elő, amelyből kiderül, hogy a lány gamerek csupán 9%-a kapcsolja be a mikrofont. Ebből világosan következik, hogy a nők és a lányok teljesen másképp tapasztalják meg az internetet, mint a fiúk és férfiak. A tini fiúk számára a mikrofon bekapcsolása játék alatt egy teljen normális napi szociális rutin része. Ezzel szemben a tini lányoknak már az is egy ijesztőnek tűnő vállalkozás, hogy idegenekkel játsszanak online – a mikrofon bekapcsolása pedig majdnem mindig ki van zárva.
A Kotaku kérdéseire kapott kommentek is igen tanulságosak. Íme néhány:
NewWorldViper:
Ahhoz, hogy autonóm személyként kezeljenek és ne legyek gúnyolódásnak vagy szexuális zaklatásnak kitéve, egy jelenlévő férfi „tulajdonában” kell lennem. Ez eléggé idegesítő és szánalmas, és egyszerűen nem éri meg, hogy bekapcsoljam a mikrofont, kivéve, ha a csapat többi tagját kell koordinálnom.
CassieBearRAWR:
A legtöbb fiú azt hiszi, hogy a szóbeli gúnyolódással van bajunk, mint például a „lányoknak a konyhában a helye” szöveggel. De nekem személyesen inkább a „túl pozitív” hozzáállással, mert egy idő után ez ijesztő és furcsa: aztán jönnek a random barátnak jelölések és követések.
AshleyAshes:
..annyira király vagy Gamer Csaj, te vagy a legkirályabb és a legszebb!<3<3<3
őőő…igen, őőő szeretném, ha úgy kezelnél, mint bárki mást a csapatban. tudod, ez kicsit olyan, mintha egy katona civilben, aki ágyúval akar verebet fogni és csak elijeszt…”„..Ó EGEK, TE EGY AKKORA K**VA VAGY, CSAK PRÓBÁLTAM KEDVES LENNI VELED! EZT A P**CSÁT!
Míg ez utóbbi eset eléggé ismerős érzés az internetező nőknek, akár játszanak, akár csak a napi rutinjukat végzik, ezen a tapasztalatok intenzitása a gamer közösségben folyamatos feszültségeket szül, amik, úgy tűnik a tavalyi Gamergateel érték el a csúcsot.
Az a tény, hogy a nők vonakodva kapcsolják be a mikrofont, annak a jele, hogy ideje változtatni a nők és férfiak közötti érintkezés mikéntjén a gamer környezetben.
-Masai
A cikk a The DailyDot írása alapján készült.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.