Utolsó kommentek:

Madnezz · http://sorfigyelo.blog.hu 2017.04.25. 00:13:26

Lehetséges a játék árát is megadni, vagy keresek utána? :)

Bejegyzés: Port Royal társasjáték – A Karib-tenger szerencsevadászai

glezmen 2017.04.24. 14:21:08

az elso (FF) animgif mibol/honnan van?

Bejegyzés: Eldritch Horror társasjáték | kapuzárási pánik

pinter.bence 2017.04.21. 13:11:40

(Legutóbbi információk szerint Palma lemondta a részvételt a fesztiválon.)

Bejegyzés: Aki megrajzolta az idő térképét – és a fesztivál, ahol találkozhatsz is vele

greenkeeper 2017.04.17. 21:01:17

Azt remélem hogy azt az idióta guruló robotot kihagyják a filmből.
Az ébredő erőből pedig nagyon hiányoltam a konfliktusokat, és egy jó csavar is hiányzott a sztoriból, illetve a párbeszédek is eléggé kiszámíthatóak voltak.
Tehát : - több durva akciót (mert a múltkor is elaludtam a moziban, ez komoly)
-sokkal pörgősebb filmet szeretnék
-éles párbeszédeket (hogy ne nyalják már fel egymást)
-kevesebb pátoszt és ábrándozást

Bejegyzés: Star Wars: Az utolsó jedi(k) | traileranalízis

polikárp 2017.04.13. 09:46:24

@Lángharcos: igen pontosan tudom, hogy milyen sokféle játék van. egy bajom van főleg, hogy nincs rá annyi időm, amennyi kellene ahhoz, hogy megismerj belőlük minél többet. mert a szabálykönyv egy dolog, de ha pl nem a földi környezetben van, hanem egy messzi-messzi galaxisban, akkor nem árt ismerni a hátterét, környezetét stb stb. de teljesen egyetértek Veled!

Bejegyzés: Az "Én M.A.G.U.S.-om"

mrTade 2017.04.12. 15:59:07

@molnibalage: na igen, az eleje döcögős volt, de azóta rengeteget csiszoltak rajta.

Bejegyzés: Gwent: The Witcher Card Game | Bétateszt

molnibalage 2017.04.12. 15:38:07

Én pár játék után néhány hónapja feladtam. Mini játékként érdekes volt a W III-ban, ahol mindig újra nekimehettél egy ellenek, de borzalmasan balanszolatlan volt. A játékmenet alapvető balanszhibákkal küzdött. Meg valahogy mindig sokkal erősebb ellenfelekkel rakott össze a matchmaking.

Időm nem volt rá, ezért fel is hagytam vele. Ettől függetlenül persze lehet, hogy most már jó.

Bejegyzés: Gwent: The Witcher Card Game | Bétateszt

nem várt fordulat 2017.04.07. 17:03:14

@mrTade: Ez a mókus szerintem a AD&D hibáit akarta kijavítani, mert balfaszok voltak a mesélők, csak átesett a másik oldalra.

Nem tudok még egy olyan szerepjátékot, mint az AD&D, ahol ennyi világ ilyen szinten lett volna kidolgozva: Dragon lance, Forgotten realms, reggelig sorolhatnám.

És mindezekre extensionök, megvehetted térképpel, compendiummal, stb...

Ízlések és pofonok, nekem az jött be, de nem véletlen.

Bejegyzés: Az "Én M.A.G.U.S.-om"

mrTade 2017.04.07. 16:22:18

@nem várt fordulat: Ahogy én látom, az, hogy mi mennyi idő, és hogy viselkednek a játékosok, illetve a nem játékos karakterek, az csak és kizárólag rajtatok múlik, akik játszatok. Nem védeni szeretném a mókust, de támadni sem. A világa jól kidolgozott, és sok embernek kedves. Egyszerűen csak az történt vele, ami a világon sok más dologgal is. Tönkre tette pár ember veszekedése. Ezzel viszont semmi gond. Aki szereti játssza, foglalkozik vele, aki meg nem, az meg keni rá a taknyot.

A mókus magyar, sokunkkal szerettette, ismertette meg a szerepjátékot. Ezért pedig örök hála neki.

Bejegyzés: Az "Én M.A.G.U.S.-om"

Lángharcos 2017.04.04. 09:49:41

@Benbe: Lehet itt a kulcskérdés: nekem nagyon összetákoltnak tűnt mindig is a világ, és minél inkább megismertem, annál kevésbé fogott meg. Én is elmondhatom, hogy rengeteg időt eltöltöttem vele, minden héten mese, volt hogy egyik rpg-ből estem át a másikba hétvégén (jó, akkor az egyik Earthdawn volt, és a másik M*)
Az emlékezetesebb mesék, amiket Yneven játszottunk kevéssé koncentráltak az ynevi jellegzetességekre.

A regények, antológiák nem fogtak meg túlzottan. Imádok olvasni, de a hazai fentzi nagyságok nem az én ízlésem szerint alkottak. Számomra áldás, hogy manapság könnyedén hozzáférek eredeti nyelven szinte bármihez, és nem kell várnom a hazai kiadókra és ferdítőkre.

Csodálom a kitartásotokat és rajongásotokat, de az én szememben elvesztegetett energia marad.

Bejegyzés: Az "Én M.A.G.U.S.-om"

Lángharcos 2017.04.04. 09:41:52

@polikárp: Pedig bőséggel van még mit megismerni, főleg ha nem korlátozod magad a hazai kiadásokra:

en.wikipedia.org/wiki/List_of_role-playing_games_by_genre

(és akkor ebben még a mini RPG-k nincsenek is benne, mint pl. a Cat)

Én biztos vagyok benne, hogy találnál közöttük számodra érdekeset.

Bejegyzés: Az "Én M.A.G.U.S.-om"

polikárp 2017.04.03. 08:54:30

szép leírás, szép összefoglaló.
Nekem mágus mindig egyik kedvenc marad, noha volt szerencsém kipróbálni másik játékokat is.
Menjünk sorban. Cthulhu: regényeknek hála, kiváló játék, nagyon jó háttér alappal. Jó mesélővel igazi élmény. A rendszere amit beraktak mögé már véleményes, szerintem kezdetleges, és nem túl jó. Kicsit olyan legyen valami, hogy lehessen dobni, de nem túl kiforrott. Túl kell lépni ezen, vagy használni más rendszert, de maga a hangulata nagyon jó.
Warhammer40K: nem kell bemutatni. Nagyon jó környezet, igazi fantasy, sok háttér infóval, szerintem jó játék rendszerrel, ami elég pörgős. Könnyen mesélhető, én úgy tapasztaltam, hogy inkább szerepjátékközpontú, mintsem "kockaközpontú". Ez jót tesz neki. Biztos bele lehet kötni, hogy ez nem jó, az nem jó, de nekem bejött az egyszerűsége. Rábízza a játékos fantáziájára a dolgokat, nem akar minden mozdulatot kitalálni helyettünk.
Arc magica: ezzel keveset játszottam (sajnos), de nagyon jónak tartom a világát, nagyon hangulatos a kor amibe beletették, és éppen ezért talán sokkal jobban tudunk azonosulni a karakterekkel. Vicces játék, a karakterkidolgozás a hátterek miatt elég színessé teszi a játékot, és nagyon szerethetővé teszi az együgyű karaktereket is.
Amivel a legtöbbet játszottam a mágus. Ennek ismerem a hátterét leginkább. Egyet értek az előttem szólók egyikével, hogy sokszor túlbonyolított, mindent lemodellezni akaró (erről mindig a Középfölde jut eszembe, ahol szintén állandó próbadobás van) játékmechanizmus van. A harcok valóban túlnyújtottak, és kevesebb idő lesz a szerepjátékra. Talán ehhez a játékhoz készült a legtöbb háziszabály, sufnituning, hézagolás, pluszszabály, módosítás, "lehetígyjobbleszdemégsem".
Nagyon belénk ívódott az ETK és annak a részei, és nehezebben tudunk kiszakadni a merev, lassú játékrendszer béklyóiból....
Pedig a háttér adott, csak lehet el kellene rugaszkodni bátrabban, és elkezdeni élvezni magát a szerepjátékot, még ha az egy kicsit elképzelhetetlen is.... elvégre ez egy fantasy.... ;)

Bejegyzés: Az "Én M.A.G.U.S.-om"

Vierre_ 2017.04.02. 19:06:05

@nem várt fordulat: Igen, ez az alapja az utálatnak, meg is értem a dolgot. Azt hiszem itt is a legigazabb, hogy játszani és ismerni-olvasni gyökresen más. Én imádtam olvasni- a regényeket, a kiegeket, a szabálykönyveket, valószínűleg ezért szeretem.
A D&D sosem állt annyira közel a szívemhez, persze Drizzt-en nőtt fel mindenki, meg a Sárkány krónikákon, jó volt szerettem, de sosem annyira mint Kyriát. :)
És persze ott a KÁOSZ - ahol a könyek is jók, alapvetően a játék is jó, de még sem ragadt meg annyira.
Szóval igen, a M.A.G.U.S túl van szabályozva, ezer kocka, tiszta 40K asztali, viszem a Tyranidákat aztán dobok ezer kockával, hátha abbó húsz hatos. :)
De ez van, nincs mit tenni, a Zászlóháborúk nekem akkor is a kedvenceim közé tartozik.

Bejegyzés: Az "Én M.A.G.U.S.-om"

nem várt fordulat 2017.04.02. 15:10:33

Nekem pont a Magus volt, ami beverte az utolsó szöget a koprsóba. Mindenki ezt a teljesen túlszabályozott izét játszotta, akkoriban kezdtek bejönni a kártyák is, és az ilyen Star Wars, meg Marvell, meg a másik ezerfél játék, és már senkit nem találtam akivel lehetne AD&D-zni.

A magusban nekem az volt a problémám, hogy egy mezei ork ellenni csata is 2 órán át tartott.

Szerintem a jó szerepjáték nem az, ahol ennyire agyon vannak szabályozva a dolgok, a jó szerepjáték lényege maga a szerepjátszás, és a mesélő meséje.

Szörnyű volt látni, ahogy jött a kis tolvaj gyerek, és magának dobta, hogy sikerült -e a stealth vagy sem. Nálunk ez sokszor úgy ment, hogy a karakterek max a csatákat dobták, más esetekben a mesélő egyszer csak minden előzetes bejelentés nélkük dobott egyet, kajánul mosolygott, aztán vártuk, merre megy tovább a mese, és csak átadtuk magunkat a játéknak, ő irányított, és szuper játékok jöttek ki belőle.

Persze, ehhez kell egy olyan csapat, ahol megbíznak egymásban az emberek, megbíznak a mesélőben, hogy ha esetleg vélt vagy valós sérelmek vannak, voltak a múltban, azt nem a játékban rendezik el, szóval nem fogja kinyírni a karakterem, csak mert tegnap nem vettem neki kólát.

Bejegyzés: Az "Én M.A.G.U.S.-om"

Vierre_ 2017.04.02. 11:36:24

Én spec nagyon szeretem a mai napig, pedig egy egész polcrendszer van más rpg-kkel tele. Körülöttem azonban kevesen kedvelik és kevesen szeretik játszani.
Amiért én szeretem, az nyilván valóan az, hogy nagyon ismerem a világ és a régi regények nekem örök szerelmeim, így nincs olyan amit ne tudnék játszani, max olyan van, amit nem akarok. :) A legnagyobb baj a Toroni kiegészítőnél csapódott le, a világban az volt a nagyon fanki, hogy volt tere a fantáziának is, Krán.. Elátkozott vidék.. Erion. De a Toroni kiegészítő még a legkisebb kacsintást is leszabályozta pl. Toronban. Így szerintem játszhatatlanná vált. Egy Famor kalandozó, aki Famorként kalandozik? Ugyan.. :) A lényeg, hogy nekem örök szerelem az egész. Gorduint sokan bántották, tápos, nekem nem baj, én szeretem a tápot, szeretem ha valami heroikus, engem nem zavart sosem, a realisztikus fantasy-tól rosszul vagyok. Amit bármikor újra tudok olvasni az az Anyrok alkonya- Lobogók hajnala. Szóval az új nemzedék sajnos, pedig nem voltam elfogult, nem jön be. Nem jött be hogy egy városőr szemszögéből olvassak valamit, nem érdekelt, nem érdekeltek a törpék sem, én még ott maradtam a M.A.G.U.S hajnalánál - és ez az egyetlen, amit fel kell rónom neki. Mert olyan mint egy zárvány - de ezt a zárványt én nagyon szeretem.

Bejegyzés: Az "Én M.A.G.U.S.-om"

Benbe · http://www.benbe.hu 2017.04.02. 11:12:08

@Lángharcos: Elég sokat kipróbáltam, de egyrészt sosem fogom úgy ismerni őket, mint a Mágust, amivel a gimi alatt minden héten sok órát játszottunk, másrészt a világa egyszerűen tetszik. Nagyon részletes, változatos, nem erőltet egyféle játékstílust a csapatra. Világok közül Raymond E. Feist világa volt még rám ilyen nagy hatással, de annak a szerepjátéka enyhén szólva is halvány, illetve nagyon sokat kellene regényeket olvasnia annak, aki el szeretne kezdeni benne játszani. A m* pedig itt van, aki potenciális játékos, az ismeri is.

Bejegyzés: Az "Én M.A.G.U.S.-om"

Benbe · http://www.benbe.hu 2017.04.02. 11:08:08

Tetszik ahogy gondolkodsz! Mi az akadálya annak, hogy leüljünk és megírjuk? A tabletek világában egy digitális kiadás is sikeres lehet. A jogtulajdonosokkal ma már úgysem lehetne megegyezni, csak a szamizdat működhet.

Bejegyzés: Az "Én M.A.G.U.S.-om"

Lángharcos 2017.04.02. 11:05:13

Szerintem a Mákos az ékes példája a hazai mentalitásnak: savanyú, büdös, merev és már rég meghalt, valamiért még mindig ragaszkodunk érte, mert magyar. Tele a világ jobbnál jobb szerepjáték ötletekkel, világokkal és rendszerekkel. Érdemes lenne inkább kipróbálni azokat. Ha másért nem, azért, hogy legyen perspektíva, lássuk mik érhetőek még el, akár adhat ötleteket a Mákos háziszabályozásához.

Az "én M*-om" fent van egy polcon, ellepi a por. Kiszolgálta az idejét, és nyugdíjaztam. Nem adom el, nem dobom ki, része a múltamnak, de nem térek már vissza rá.

Bejegyzés: Az "Én M.A.G.U.S.-om"