Zseniális lett ez a Zseniális Teknős cosplay

Scottу 2017. augusztus 18. 09:00
Zseniális lett ez a Zseniális Teknős cosplay

Ezt nem lesz könnyű überelni.

Keveseknek jutna eszébe a Dragon Ball számos szereplője közül éppen Zseniális Teknős bőrébe bújni egy cosplay alkalmával, ám Taichi Shimizu erőművész úgy gondolta, itt a remek alkalom, hogy Zseniális teknős legerősebb alakját öltse magára a tokiói Comic Market cosplayen. Nem kellett hozzá más, csak egy kék gatya, egy fehér öv, egy napszemüveg, no és persze egy Mikulás-szakáll.

Tovább
Megosztás:
Szólj hozzá!

Skye szigete – exkluzív társasjáték-teszt

kovacs.lehel 2017. augusztus 14. 09:00
Skye szigete – exkluzív társasjáték-teszt

Mit tud a 2016-os Kennerspiel?

Úgy tűnik, ez a nyár a skótokról szól, már ami a magyar nyelvű társasjáték-megjelenéseket illeti: nemrégiben írtunk Reiner Knizia klasszikusáról, a zseniális Schotten Tottenről, most pedig a Compaya gondozásában frissen megjelenő – nem mellékesen a tavalyi Kennerspiel des Jahres-győztes – Skye szigete (angolul Isle of Skye) kerül sorra. Andreas Pelikan és Alexander Pfister által jegyzett lapkalerakós játék kétség kívül a nagy klasszikus Carcassonne alapjain nyugszik, a kérdés viszont, hogy ettől függetlenül tud-e újat mutatni a zsánerben?

A társasjátékos világ legfontosabb (vagy legalábbis a legnagyobb érdeklődés által övezett) díja a Spiel des Jahres díjcsalád, melynek gémer (Kennerspiel) kategóriájában nagyon érdekesen alakultak a jelölések 2016-ban: két egyszer használatos innovatív játék, a Pandemic: Legacy (bemutató itt, élménybeszámoló itt) és a T.I.M.E. Stories mellett egy konvencionálisabb darab, az immár magyar nyelven is elérhető Skye szigete érdemelte ki a német zsűri figyelmét. A közösség leginkább a Pandemic: Legacy győzelmét várta, hiszen egy nagyon egyedi élményt nyújtó, és rettenetesen népszerű (azóta is ott csücsül a BGG öröklistájának a tetején) játékról van szó. Ehhez képest Berlinben 2016. júliusában a Skye szigetéről hullott le szó szerint a lepel, ami nem kis meglepetést okozott, annál is inkább, mert a szerzőpáros 2015-ben a Broom Service-szel hozta el ugyanazt a „trófeát”. A döntés rendesen meg is osztotta – szokás szerint – a gémer közösséget, sokak szemében gyáva húzásnak tűnt a klasszikusabb vonásokkal rendelkező játéknak odaítélni a díjat.

Ilyen előélettel tehát igazán magasra kerül a léc, ha kritikát kell írni a játékról, hiszen egy fajsúlyosnak tekinthető szakmai zsűri ítélete szerint ez a díj szempontrendszere szerint egy jobb játék, mint a közönségkedvenc Pandemic: Legacy. Lássuk hát!

Tovább
Megosztás:
Szólj hozzá!

LEGO Minecraft – Az erőd játékbemutató

Varga Bálint Bánk 2017. augusztus 08. 11:45
LEGO Minecraft – Az erőd játékbemutató

Kipróbáltuk a Minecraft Lego egyik legkirályabb szettjét és elmondjuk a véleményünk róla.

A régi kockáktól az új kockáknak!

Minecraft Lego? Kinek jutott ez eszébe? Úgy értem… miért nem jutott ez eszébe valakinek jóval korábban?

Ha belegondolunk, a LEGO és a Minecraft lényege egy és ugyanaz. Az ALKOTÁS. Ez ilyen nevetségesen egyszerű. Hisz legtöbb esetben a Lego-t sem azért vásároljuk, hogy miután felépítettünk, játsszunk vele, még a gyerekek jó része is úgy érzi, a megalkotás sokszor igenis fáradtságos és komoly fejtörést okozó folyamata az igazi élmény. Ez tökéletesen igaz a Minecraftra is.

Tovább
Megosztás:
1 komment

Bloodborne | a kártyajáték

Varga Bálint Bánk 2017. augusztus 03. 17:30
Bloodborne | a kártyajáték

Ma éjjel mind csatlakozunk a Vadászathoz!

Bár jómagam inkább a klasszikus "nagytáblás" játékok felé húzok, bejelentése óta tűkön ülve vártam a PS4 exkluzív horror-szerepjáték, a Bloodborne kártyajáték interpretációját, amit most végre volt is alkalmunk kipróbálni. A forrásjátékról röviden mi magunk is megemlékeztünk, és sorainkból kiolvashatjátok, hogy egy igazi különlegességről van szó; a Bloodborne egy viktoriánus-gótikus horror, rengeteg lovecrafti hatással és persze kíméletlen, vérbő, csontszaggató nehézséggel.

Tovább
Megosztás:
Szólj hozzá!

Így élednek fel modern hangszereken a klasszikus 16-bites melódiák

Scottу 2017. augusztus 03. 10:05
Így élednek fel modern hangszereken a klasszikus 16-bites melódiák

Síppal, dobbal, nádi hegedűvel.

Akinek volt Super Nintendója, annak egyrészt nagyszerű gyerekkora volt (még nem késő bepótolni, elég hozzá egy SNES Mini), másfelől örök időkre belevésődött a tudatába jó néhány varázslatos, 16-bites muzsika. A Super Mario, Zelda, Donkey Kong vagy éppen Final Fantasy fülbemászó dallamai mind a mai napig kellemes emlékeket ébresztenek a játékosokban. Nem véletlen, hogy számos feldolgozás készült róluk az idők során, ám eddig kevés olyan akadt, amelyik valóban vissza tudta adni a zenék eredeti hangulatát.

PoopPoopFart (igen, így hívják) egy rendkívüli tehetség, aki képes tucatnyi hangszeren játszani, köztük olyanokon is, amiket meg sem tudnék nevezni. YouTube videói között számos klasszikus videojáték zenéjének feldolgozása akad, nemrégiben például a Yoshi’s Island első pályájának zenéjét dolgozta fel egészen kivételes módon:

A Donkey Kong örökzöld dallama pedig ekképpen hangzik:

Végül, de nem utolsó sorban pedig következzék egy jól ismert nóta a Chrono Triggerből:

Ez persze csak néhány kiragadott példa, érdemes körülnézni a többi YouTube videó között.

Megosztás:
Szólj hozzá!