Stranger Things Demogorgon jelmez halloweenre

Scottу 2016. október 31. 16:00
Stranger Things Demogorgon jelmez halloweenre

Borzongásra fel!

demogorgon.jpg

Az idei halloween kétség kívül egyik legcukibb jelmeze a tauntaunon lovagló kiskölyök Luke Skywalker volt, míg tavaly a Mordály-jelmezbe bújt kiskrapek vitte el a prímet.

Ugyanakkor az idén nyáron debütált geek kultsorozat, a Stranger Things kétség kívül jobbnál jobb jelmezötleteket kínál majd az édesszájú csokivadászok számára. A sorozat főgonosza, a párhuzamos világból érkező Demogorgon pedig minden bizonnyal remek alapanyagként szolgál a halloweeni borzongatáshoz. Az ellimacs sfx makeup YouTube csatorna nemrégiben egy remek videó tutorialt dobott össze, hogyan is lehet elkészíteni egy hatásos Demogorgon jelmezt:

Persze ha mindez esetleg túl bonyolult lenne, vannak azért jóval egyszerűbben megvalósítható lehetőségek is:

stranger-things.gif

Megosztás:
Szólj hozzá!

7 vérfagyasztó játék a halloweeni rettegéshez!

Varga Bálint Bánk 2016. október 31. 14:20
7 vérfagyasztó játék a halloweeni rettegéshez!

Nem tudod, mivel rémisztgesd magad virtuálisan? Van pár ajánlatunk a számodra...

halloween-hero.jpg

Halloween, Halloween, Halloween...

A csapból is ez folyik, tökfejek és rossz jelmezek mindenütt (no meg 1-2 jó, de mégis minek?), művér és műfogak, műünnep, de azért valljuk be, ilyenkor jó kicsit átadni magunkat a borzongásnak. Egy jó könyv magányosan (Nick Cutter: Mélység), egy parti társas a haverokkal (Rettegés Arkhamban) vagy egy klasszikus film a kedvesünkkel összebújva (The Thing), esetleg egy jó parás játék, ami egyszerűen csak szokványosan ijesztő, vagy – ami még jobb – elég mélyen az elménkbe is nyúl, rejtett félelmeinket keresi hosszú, nyirkos póklábaival…

Ez utóbbi opcióhoz gyűjtöttem össze pár ajánlott címet az utóbbi 20 év terméséből nagy neveket és indie címeket egyaránt lajstromba véve:

The Count Lucanor

Olcsó és gyors megoldás a rövid ünnep idejére. Ez a kis 5-6 órás indie kaland viszont meglepően igényes. Hangulatában Hayao Miyazaki filmóriásainak miliője (Chihiro szellemországban, A vadon hercegnője, stb…) keveredik a Silent Hill zsigeri horrorával, gótikus rémmesék és klasszikus népmesék elemeivel. Véres pofával röhögő kecskék, egy elátkozott kastély és az árnyak különböző borzalmai várnak minket egy intelligens és minden elemében egyedi horror kalandban, aminek édes kis pixelgrafikája csak hozzáad a rettegés faktorához, minthogy elidegenítené azt.

STEAM 

Sanitarium

Nem fogok sokat írni róla, mert nem is kell. Időtálló klasszikus, olyan pszicho-horror, amihez hasonlót sajnos azóta is nagyon keveset kaphattunk. Főhősünk egy elmegyógyintézetben ébred autóbalesete után, és ez a legkevésbé furcsa dolog, amit a játék alatt meg fog tapasztalni. Szürreális horror, mely hősünk elméjének legrejtettebb zugaiba kalauzol minket. Ízig-vérig egyedi kalandjáték, maximálisan ajánljuk, és nem csak az ünnepek idejére. A GOG rendszerében ráadásul tagja a nagy halloweeni leárazásnak, így pedig kevesebb mint két petákért (euró) a miénk lehet!

Extra érdekesség, hogy a játék első igazi fejezete egy tökfarmon játszódik, ahol őrült, torz gyerekek élnek szimbiózisban egy különleges, manipulatív lény felügyelete alatt…

GOG

STEAM

METRO: REDUX

A két Metro játék (2033, Last Light) felújított változatát magába foglaló csomag szinte minden pénzt megér, ha azt nézzük, milyen minőségű túlélő-horror FPS játékokat kapunk a pénzünkért. Ez talán a legsötétebb poszt-apolaliptikus vízió, amit videojátékban láttunk a S.T.A.L.K.E.R. óta. (A Stalker készítőitől egyébként…) A Redux csomag ráadásul tartalmazza a korábban csak DLC-ként elérhető Ranger játékmódot, ami minden HUD jelzőt nélkülöz, így igazán hardcore élményt nyújt a legnagyobb FPS veteránoknak is. (Ez a mód erősen ajánlott.) Ráadásul a Redux csomag most nagy konzolokon különösen akciós, PS4-re mindössze 3690 Ft-ért szerezhetjük be, Xbox-on pedig 5990 Ft-ba kerül.

PS Store

Microsoft

Clive Barker’s Undying

A játék, ami forradalmasította az FPS-horror zsánerét. A történetet nem más, mint a nagyszerű (és teljességgel elmebeteg… a szó legpozitívabb értelmében…) Clive Barker jegyezte, aki számtalan szuper regény és filmforgatókönyv mellett talán a Hellraiser-rel lett igazán világhírű. Az Undying Lovecrafti hagyományokat követő, mégis klasszikus elemekkel felruházott rémmese egy családról, akiket eluralt a sötétség, miután egy borzalmas ősi titok nyomára bukkantak. Az Undying sem egy mai csirke, ám egy felbontás bővítő modocska segítségével mai szemmel is elfogadható szintűre pofozhatjuk, a hangulata pedig máig képes meg-megfagyasztani a vért az ereinkben. Jóval a Bioshock előtt már alkalmazta a varázslat+lőfegyverek kettősét, ami mind a mai napig szuper élményt nyújt. Klasszikus, szellemes hangulata miatt halloween idejére különösen ajánlott, de aki még nem vitte végig legalább egyszer életében, amúgy is illendő, hogy tegyen vele egy próbát!

(…Akiket megfog Clive elmesélésmódja, tehetnek egy próbát a szintén az Ő nevével jegyzett Jericho című játékkal is, ami nagyon különlegesen ötvözi a kommandós csapatirányítós stílust a zsigeri és kizsigerelő gore-horrorral és ősi, misztikus témákkal.)

GOG

Pathologic Classic HD

Listánk egyik legfurcsább tagja, ami azért is nagy szó, mert fentebb már helyett kapott a Sanitarium is… A Pathologic egy túlélő-kaland-horror-FPS, mely egy különös, mindent eluraló vírus és egy baljós kisváros körül játszódik. A játék különlegessége, hogy teljesen szabad, nincs kimondott vége, sőt teljességgel koherens története sincs. A városban szabadon járva fedhetjük fel az eltemetett titkokat, oldhatunk meg küldetéseket, és persze deríthetjük ki azt is, mi mégis miért vagyunk ott, mi a célunk, ha egyáltalán van ilyen…(Illetve a tényleges igazság az, hogy van történet, ám a történetmesélés módja rétegekre épül, és a játékosnak magának kell összeállítani a képet magában, ahelyett, hogy a játék a szájába rágná az igazságokat.)

A valóban különleges dolgok mégsem a játékmenetben keresendők, a Pathologic hideglelős, elvont és semmihez sem hasonlító világa az, ami a legnagyobb kult-klasszikus horrorjátékok közé emelte. A játék szereplői pedig kimondottan regénybe illően különlegesek és felejthetetlenek. Mindenkinek ajánlom, aki vonzónak érzi a megfoghatatlan dolgokat…

HD felújítása elérhető az alábbi oldalakról:

STEAM

GOG

Darkest Dungeon

Az utóbbi évek egyik legkülönösebb horror és ugyan így legkülönösebb RPG játéka a Darkest Dungeon, ami tulajdonképpen a klasszikus „dungeon crawler” azaz „kazamata kalandor” (haha!) játékmenetet ötvözi fantasztikus horror körítéssel, őrülettel és leírhatatlan borzalmakkal. Az öreg Lovecraft igazán büszke lenne a készítőkre, hisz a játék szinte már-már embertelenül nehéz, sőt, ha nem vagyunk valódi stratégák illetve „minden-menedzsment” mániások, lehetetlennek is nevezhető. Nem egy-két napos kiruccanásra indulunk, ha bevállaljuk a brutális kalandot, a játék ugyanis hosszú, főleg mert irdatlan mennyiségű farmolásra, tápolásra lesz szükségünk, ha minden csapattagunkat (ez lehet akár 15-20 egyszerre menedzselt „katona” is) készen akarjuk tartani a legborzalmasabb szörnyűségekre. Kivitelezésben és hangulatban szinte már-már a tökéletesség határait súrolja, de túlvilági nehézsége miatt csak mazochistáknak ajánlanám…

STEAM

GOG

Dark Fear

Olcsóbb, mint egy meki-menü, és mégis szörnyen tartalmas és izgalmas retro-horror kaland. Sőt… A játék egyszerűségében tulajdonképpen már-már zseniális. Dark Fantasy világban játszódik, ami egyszerre hozza a Diablo első részének hangulatát (és zeneiségét), és a klasszikus horror történetek szinte minden kliséjét. Ezeket a kliséket azonban olyan intelligensen és olyan kifinomult érzékkel használja fel, amit sok AAA kategóriás horrorjáték készítőjének kötelező tananyaggá tenném. Szinte semmi pénzért egy egyszerű rendszerű, de hosszú és mély kalandjátékot kapunk, melyben színesítésként RPG elemeket is kevertek.

Kell ennél még több? Megjegyezném egyébként, hogy komolytalannak ható pixelgrafikája egy pillanatra sem gyengíti a rettegés élményét. Javaslom egyedül, sötétben, fülhallgatóval játszani. De csak óvatosan, és minden törékeny dolgot tegyünk el a közelünkből. Én szóltam!

STEAM
 

Ajánlott még (a teljesség igénye nélkül):

Bloodborne, Grim Fandango, Alan Wake, Shadowman, SOMA, Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth, Planescape:Torment, Thief 1-2-3, Bioshock 1-2, I Have no Mouth, and I must Scream, Dark Souls, Alone In The Dark 1-2-3-4, Costume Quest 1-2, The Last of Us, Dante's Inferno, Clive Barker's Jericho, Alien: Isolation, Quake, Blood, The Darkness, Resident Evil 2, Resident Evil 4, The Evil Within, The Black Mirror, The Last Door, Sunless Sea, Darkseed, Zombi, Fran Bow, Layers of Fear, Fatal Frame 2, Silent Hill 1-4.

Varga Bálint Bánk

Megosztás:
15 komment

5 film, amit minden halloweenkor kötelező megnézni

Balázs AttiIa 2016. október 31. 11:00
5 film, amit minden halloweenkor kötelező megnézni

Spoiler: John Carpenter Halloweenje nincs a listán!

halloween_hero_3.jpg

Az utóbbi időkben itthon is egyre nagyobb divatja van a halloweennek, amit lehet utálni, lehet szeretni, de kár lenne csak úgy elmenni mellette. Éppen ezért most a nyári és az olimpiai listánkhoz hasonlóan kiválogattunk öt olyan filmet, ami tökéletesen illik az ünnep szellemiségéhez. Értitek, SZELLEMiségéhez!

Ne feledjétek: a sorrend most sem tükröz semmiféle rangsort!

Tovább
Megosztás:
Szólj hozzá!

Zseniális rövidfilm Super Mario alvilági viszontagságairól

Scottу 2016. október 30. 13:00
Zseniális rövidfilm Super Mario alvilági viszontagságairól

Mamma mia!!

super-mario-underworld.jpg

Gondolkoztál már azon, mi történik Super Marióval, miután beleesik egy mély szakadékba? Igen, a pálya újraindul, a sértetlen Mario pedig új életének köszönhetően újra nekifut a megpróbáltatásoknak. De vajon mi történik az eredeti testtel? A következő videóból kiderül, milyen is lehet a Tótágasi élet a Mushroom Kingdom birodalma alatt, ahová a pusztulásra ítélt lények kerülnek kárhozatra.

Egy apró adalék a fenti videóhoz: bár való igaz, hogy a legtöbb esetben hasonló módon végezheti Mario, a Super Mario Bros. 3 esetében az egész játék valójában nem más, mint egy jól megrendezett színdarab.

dead-marios.jpg

Megosztás:
Szólj hozzá!

Vágyom nálad lenni bitangul | Istanbul társasjáték-kritika

Balázs AttiIa 2016. október 30. 10:05
Vágyom nálad lenni bitangul | Istanbul társasjáték-kritika

Az egzotikus kelet és a modern társasjátékok találkozásának egyik legelegánsabb példája.

snapseed_4.jpg

Rüdiger Dorn 2014-ben megjelent játéka, az Istanbul nem véletlenül gyűjtött be egy rakás díjat, köztük az év gémerjátéka címet. Pörgős játékmenete, elegáns mechanikája és gyönyörű vizualitása egy kegyetlenül élvezetes játékban testesül meg, ami nemrégiben magyarul is megjelent a Piatnik kiadó jóvoltából. Ennek örömére mi is megidéztük a konyhaasztalon Isztambul bazárnegyedét, hogy kereskedjünk, gyűjtsük a pénzt és a rubinokat, valamint hogy mi legyünk a török főváros legvagyonosabb kofái.

Tovább
Megosztás:
Szólj hozzá!

Ez a srác tökéletesen elcsípte a retró videojátékok zenéinek jellegzetességeit

Scottу 2016. október 29. 15:00
Ez a srác tökéletesen elcsípte a retró videojátékok zenéinek jellegzetességeit

Nosztalgiára fel!

ocarina-of-time-retro-music.jpg

Ki ne ismerné a klasszikus videojáték-éra jellegzetes, fülbemászó dallamait? Ahogy a mai videojátékok zenéi egyre inkább kezdenek hasonlítani a filmzenékhez, úgy a retró játékok melódiáinak is mind a mai napig megvan a maga páratlan varázsa. Seth Everman éppen ennek okán próbálta megragadni a klasszikus videojátékok zenéinek egyes kulcs jellegzetességeit, amivel egy roppant hangulatos zenei egyveleget sikerült összehoznia:

Megosztás:
Szólj hozzá!

Dead Cat társasjáték - a macskák szuperpozíciója

csukisz 2016. október 29. 12:05
Dead Cat társasjáték - a macskák szuperpozíciója

Egy kiváló példa arra, hogy a kvantummechanika is lehet játékmechanika.

dead_cat.png

Schrödinger macskája egyszerre volt két helyen, két állapotban. Egyrészt már javában zajlik a Dead Cat Kickstarter kampánya, de a cica nemrég Essenben is tiszteletét tette, mi pedig nem tudtunk neki ellenállni.    

Van egy doboz, abban egy macska. Amíg bele nem nézünk a dobozba, a macska egy időben halott és élő. Ezt a macskát hívjuk Schrödinger macskájának. A Dead Cat nevű játékban mi vagyunk Schrödinger maga, és meg kell határoznunk, hogy az előttünk lévő dobozban a macska élő-e vagy halott. Pontosabban, hogy mikor fog meghalni, mert a macska mindig meghal. Bizony, a világ kegyetlen.

Kvantummechanikai gyorstalpaló

Schrödinger, hogy a kvantumelmélet egyik abszurditását szemléltesse, egy képzeletbeli macskát egy zárt dobozba helyezett, amelybe kívülről nem lehetett belelátni. A dobozban a macska mellett van egy szerkezet, melyet a macska nem tud befolyásolni. A szerkezet tartalmaz egy darab radioaktív anyagot, melyben egy óra alatt egy atom vagy lebomlik, vagy ugyanekkora valószínűséggel nem bomlik le. A radioaktív bomlást észleli egy Geiger–Müller-számláló, ami egy relén keresztül elenged egy kalapácsot és az összetör egy hidrogén-cianidos üveget, elpusztítva ezzel a macskát. Ha egy óra hosszat magára hagyjuk a dobozt, azt mondhatjuk, hogy a macska él, ha időközben nem volt atombomlás.
Hogy eldöntsük, a macska él-e vagy meghal, ki kell nyitni a dobozt.
A fogós kérdés azonban az, hogy milyen állapotban van a macska a doboz kinyitása előtt?

Részlet a Wikipedia "Schrödinger macskája" című szócikkéből 

A játék 20 lapot tartalmaz, ebből 16 egy élő, míg 4 egy halott cirmost ábrázol. A körünkben két lehetőségünk van. Vagy belenézünk ama dobozba, hogy meglessük a macska élő-e, netán halott, vagy bátran kijelentjük, hogy a cica bizony már meghalt.

dead_cat_2.jpg

Első esetben az előre jól megkevert pakli legfelső lapját felhúzzuk, és meglessük a rajta megbújó állatot, hogy csak mi lássuk, majd képpel lefelé a dobópaklira helyezzük. Ezután az előttünk lévő hatoldalú kockán beállítjuk a feltételezésünk, hogy a macska már hány kör óta halott. Ez így megy sorban, amíg valaki ki nem jelenti, hogy ama állat a dobozban már nem tartozik az élők közé.

Ekkor a dobópakliból elkezdjük felülről felfedni a lapokat, amíg halott macskát nem fordítunk fel. Összeszámoljuk a felfordított lapokat és akinek a licitje a kockán ehhez a számhoz a legközelebbi lesz az adott körben a nyertes és kap egy pontot (kis fakockát). Az a játékos aki elsőnek gyújt össze 3 pontot megnyeri a játékot.

dead_cat_essen.jpg

Amikor elolvastam a szabályokat, úgy voltam vele, hogy ez egy pofonegyszerű valami, ezen nem lehet nagyon elrontani semmit. Ehhez képest, mikor lement az első parti, átalakult ez az érzés abba, hogy nem értem a játékot. Pedig minden lépés tiszta, érthető  mégis furcsa volt, nem tudtam, mi ebben a játék. A második és harmadik parti után viszont kezdett szépen mindenki ráérezni, hogy mikor mire érdemes licitálni, hol érdemes blöffölni vagy netán az igazat megmondani. A legjobb helyzetek akkor alakultak ki, amikor valaki macskát talált, majd ennek fejében licitált. Amikor újra rákerült a sor céltudatosan bemondta a döglött macskát, azonban a többi játékot közül szintén valaki macskát húzott utána, így csak nézett nagy szemekkel, hogy ő bizony nem ezt várta.

Verdikt

Nagy, eget rengető játékot ne várjunk. A szerencsének óriási szerepe van, illetve aki jól tud blöffolni, jelentős előnnyel indul. A képek gyönyörűek, már ezért is érdemes beszerezni egy példányt.

Ha röviden kellene megfogalmazni:

“Értem, hogy nem értem. Vagyis értem?“

Kicsit mintha maga Schrödinger integetne a szabályfüzet lapjai közül. Ahhoz, hogy eldöntsük, hogy ez a macska nekünk való vagy sem, előbb meg kell simogatnunk. Első lépésként nézzetek el a  játék Kickstarter-oldalára, ahol már megvan a megvalósításhoz szükséges pénzösszeg, a kalapozás pedig még 3 napig várja a backereket. Ha megtetszett, szálljatok be ti is a buliba, és meséljétek el nekünk, hogy a macska él-e még vagy már nem.

Megosztás:
26 komment

Novemberben LEGO Kreatív Sziget lesz a Westendben

Balázs AttiIa 2016. október 28. 10:00
Novemberben LEGO Kreatív Sziget lesz a Westendben

Folytatódik a LEGO családi rendezvénysorozata.

lego_westend.jpg

Szeptemberben számolhattunk be róla először, hogy elstartolt a LEGO Kreatív Sziget nevű rendezvénysorozata, ami novemberben egy újabb hétvégére tér vissza, ahol a lelkes építészek a legújabb

LEGO DUPLO, Friends, City, Nexo Knights, és Ninjago

játékelemekből építhetik meg saját építményeiket.

A rendezvény november 5-én és 6-án, szombaton és vasárnap várja az érdeklődőket a Westendben, ahol nem is olyan régen új LEGO Store is nyílt. A LEGO Kreatív Sziget továbbra is a fiatalabb korosztály számára kínálja a legizgalmasabb programokat, ám egy ilyen hétvége épp arról szól, hogy a család közösen építhessen, játszhasson. 

A LEGO tehát idén a rendezvények szempontjából is nagyon erős évzárót produkál, és ugye ott vannak a legújabb Star Wars készletek is, amelyek szintén nagyon komolyra sikerültek.

Megosztás:
Szólj hozzá!

CIVILIZATION VI - JÁTÉK AZ IDŐN TÚLRÓL

Varga Bálint Bánk 2016. október 28. 08:45
CIVILIZATION VI - JÁTÉK AZ IDŐN TÚLRÓL

Egyszerre voltunk múltban és jövőben, de kétség kívül kiválóan szórakoztunk!

civvi_fb_share.jpg

Az első, ami szembetűnő, hogy az egész nagyon egyben van. Tudjátok van az az érzés, amikor minden jó, de valami apróság mégis kilóg a sorból, a Civilization VI esetében viszont a ritkábbik eset, a fordítottja az igaz: A bevezető animáción át, a menüig, a háttérben szóló zenén keresztül a játék minden egyes lapjáig és felületéig, az art-design és játékmenet elemei, dinamikája, szóval a játék minden aspektusa szinte már tökéletességbe hajlóan passzol egymáshoz.

Ez nagyon hamar feltűnt, és ekkor már éreztem, hogy baj lesz. Ugyanis ez a fajta „egyben lét” sokszor a függővé tévő, szinte már-már drogként ható játékóriások sajátja. De valóban ennyire tökéletes lenne a Civilization legújabb installációja? Vagy netalántán hosszú távon fejcsóválás és unalom lesz az osztályrészünk? Nézzünk kicsit be a kulisszák mögé is, ha már eleget ámuldoztunk azon, ami a színpadon fogadott minket...

CIV fanokat hamar erőteljes nosztalgia kerítheti hatalmába, hiába változott sokat a felhasználói felület. Mindent rögtön felismerünk, a stilizáltan is gyönyörű környezetben. A Civilization nagyon text-heavy azaz szövegközpontú játék, így kicsit hiányoltam az állítható betű és ikonméretek opcióját, ugyanis sokszor nagyon pici szövegekkel találkozhatunk így igazán sasszemnek kell lennünk olykor-olykor, ha mindent figyelemmel akarunk kísérni. De hát miért ne akarnánk? Szőrszálhasogatásnak tűnhet a dolog, de egy játéknál, amiben időnk 70%-át olvasással töltjük majd, ez igenis fontos dolog.

civ-2.jpg
Már érintve említettem, hogy a játék gyönyörű. 4X stratégiához mérten pedig feltűnően szép, ami főleg a tökéletes designnak köszönhető. Nagyszerű, szerethető és felismerhető karakterek, csodaszép térkép, városok és épületek. A szépségnek persze ára van, szóval jobb ha időben megszokjuk a gondolatot, hogy

nagyon sokat fogjuk a töltőképernyőt bámulni

vagy éppenséggel a saját kis világunkra meredni, miközben az ismeretlenség ködében az ellenséges játékosok is meglépik a körüket. Eleinte ezt boldog mosollyal fogadjuk, később kicsit már zavaró lehet a sok várakozás, és jöhet az „ejj-ejj!” meg a „cöccögés”.

cleo.jpg
Mégis, az egyedi miliő, a zene, az atmoszféra kárpótolni fog minket. Valamint – és ez ebben a zsánerben nagyon fontos 

a játék átláthatósága sokat javult a korábbi részek óta.

A harc is látványos, a diplomácia szintén nagyon jól néz ki, és viszonylagosan jól is működik. (deeee nem teljesen… erre ki is térek!) A mesterséges intelligencia alapvetően jó, sőt harci helyzetekben könnyebb fokozatokon is izzasztó lehet, a diplomácia azonban még mindig nem működik tökéletesen.

Irracionális döntések, érthetetlen hadüzenetek, túlságosan is törékeny kapcsolatok amelyeket sokkal jobban befolyásolja például az állam berendezkedése, mint kellene… Persze, a valós történelemben sem látjuk mindig mi folyik a színfalak mögött így nem egy nagy embert ért már igen váratlan meglepetés, de a Civ. VI esetében tulajdonképpen szinte le is mondhatunk a szilárdan felépített diplomáciai kapcsolatokról… Ezért pedig kár, mert stratégiánk alapköve lehetne a diplomácia, így viszont én azt vettem észre, hogy a legjobb ha sunyi, magunknak való, másokat csak kihasználó, magányos farkas típusú civilizációt építünk.

civ-4.jpg

De ez sem szegi kedvünk! A játék ugyanis száz és száz körre ragad magával minket. Aki kedveli a műfajt és a korábbi Civilization részeket, szinte biztosan imádni fogja. Sőt, kijelenthető, hogy ha a kiegészítők nélküli alapjátékot vesszük

a Civilization VI a sorozat legszebb, legösszetettebb és legérettebb epizódja.

Szóval kell ennél több? Sokat fogunk várakozni, sokszor szívjuk majd a fogunkat (még viszonylag nagy Civ veteránok is), ám ezeket mind elhomályosítják a gyönyörű képek, valós idézetek, csodás zene és sound design és persze a sorozattól megszokott magába szippantó, soha meg nem unható gameplay. Őszintén… én magam az Alpha Centauri (kedvenc Sid Meier játékom, amely a Civilization: Beyond Earth nagypapájának is tekinthető) óta nem szórakoztam ilyen jól 4x stratégiai játékkal, pedig becsülettel kipróbáltam és nyúztam a zsáner majd minden tagját amióta csak létezik a műfaj.

civilization_vi_devs_play_as_brazil_screenshot_choose_research.jpg

A városmenedzsment és az alapvető civilizációs sajátosságok beállításai nagyjából megmaradtak úgy, ahogy az elődöknél is voltak, mint említettem, számomra mégis átláthatóbb lett a dolog, és mint minden más, ezek menüi is szebbek, csinosabbak. Tény, hogy elkél a játéknak a tutorial, amit maximálisan meg is kapunk, azonban ne várjuk, hogy a játék sokáig fogja a kezünket, mert nem teszi. Egyszer csak attól függetlenül, hogy észre vesszük-e vagy nem, egyedül maradunk, így a döntéseinket 100%-ban nekünk kell majd meghozni.

civilizationvi_greece_pericles_hero.jpg

Verdikt

A drága áron eladott olcsó játékok világában, ahol mindent a hollywoodi szemfényvesztés fátyla takar, üdítő cseppként pottyan a videojátékok tengerébe egy-egy nagy nevű, ám mégis alázatos és őszinte cím, amilyen a Civilization hatodik része is. Mostanában gyakran csak komolyabb indie játékok esetében érezzük, hogy ténylegesen szívvel-lélekkel készült az aktuális játék, de ez a Civ VI-ban 100%-ig benne van.

A legújabb klasszikus nemcsak játékmenetében és újításaiban lépi át az idő korlátait, de természetesen abban a sajátos történelemben is, amit mi magunk formálunk majd döntéseinkkel újra és újra, ahányszor csak egy új, fiatal civilizáció bábái leszünk, mígnem az végül az űrkorszakba lépve el nem hagyja az anyabolygó ölelő karjait.

Nagyszerű utazás a Civilization hatodik része minden alkalommal, és mégis tömény, mély és kíméletlen stratégia, így álmodozók és hardcore stratégák egyaránt egy új barátra lelnek a képében.

Plusz pont a sumerokért és Gilgames királyért!

Varga Bálint Bánk 

Megosztás:
8 komment